Kods | LA0002 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Šķeltņu runa un ortodontija I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Baiba Trinīte, Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūtas zināšanas par šķeltnēm, šķeltņu ārstēšanu, šķeltņu runas izpausmēm, par profesionālās kompetences robežām un komandas darba nozīmi. Tiek apgūtas praktiskās iemaņas traucējumu noteikšanā un korekcijas plāna izstrādē. Tiek sniegtas pamata zināšanas ortodontijā un ortognātiskajā ārstēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veidot izpratni par šķeltnēm, runas traucējumu izpausmēm, diagnostiku un korekcijas plāna izveidi šķeltņu runas gadījumā, par ortodontijas pamata jautājumiem logopēdijas aspektā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par šķeltnēm, to cēloņiem, veidiem un ārstēšanas procesa norisi. 2. Apgūt prasmi veikt runas un valodas funkcijas izpēti, noteikt runas un valodas traucējumu izpausmes šķeltņu runas gadījumā, izstrādāt logopēda korekcijas darba plānu. 3. Gūt priekšstatus ortodontijā un ortognātijā logopēda profesionālās darbības aspektā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Ir zināšanas par šķeltnēm, to veidiem un rehabilitācijas procesa norisi.
2. Ir zināšanas par runas traucējumiem, to etioloģiju, simptomātiku šķeltņu runas gadījumos, korekcijas procesa pamata uzdevumiem.
3. Ir priekšstati par orofaciālajām patoloģijām, to etioloģiju, diagnostiku un ārstēšanas metodēm.
4. Ir izpratne par orofaciālo patoloģiju un runas traucējumu kopsakarībām, komandas darba nepieciešamību. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. Prasmes: 1. Prot novērtēt runas un valodas attīstību, traucējumu izpausmes šķeltņu runas gadījumos. 2. Prot noteikt logopēda nodarbības mērķus un uzdevumus, izstrādāt korekcijas plānu. 3. Prot sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. Kompetence: 1. Spēj novērtēt runas un valodas attīstību, traucējumu izpausmes šķeltņu runas gadījumā. 2. Spēj integrēt novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem, noteikt logopēda darbības mērķus un uzdevumus, izstrādāt korekcijas plānu. 3. Spēj atpazīt ortodontiskās / ortognātiskās patoloģijas un ar tām saistītās runas traucējumu kopsakarības. 4. Spēj sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 25%
Pārbaudes darbs - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamata zināšanas cilvēka anatomijā un fizioloģijā, ģenētikā, logopēdijas ievada kursā, skaņu izrunas traucējumos, runas un valodas novērtēšanas metodēs. Cilvēka anatomija un fizioloģija Bērna attīstības fizioloģija un slimības Runas un dzirdes orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture Skaņu izrunas traucējumi Runas un valodas novērtēšanas metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|