LA0002 Šķeltņu runa un ortodontija I

Kods LA0002
Nosaukums Šķeltņu runa un ortodontija I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Baiba Trinīte, Gundega Tomele
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek apgūtas zināšanas par šķeltnēm, šķeltņu ārstēšanu, šķeltņu runas izpausmēm, par profesionālās kompetences robežām un komandas darba nozīmi. Tiek apgūtas praktiskās iemaņas traucējumu noteikšanā un korekcijas plāna izstrādē. Tiek sniegtas pamata zināšanas ortodontijā un ortognātiskajā ārstēšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Šķeltnes, to veidi un etioloģija. Biežāk sastopamie ģenētiskie sindromi ar orofaciālām anomālijām. Šķeltņu ārstēšanas vēsturiskais aspekts. Šķeltņu ārstēšanas un rehabilitācijas process. 6 8 2 12
Runas un valodas traucējumi šķeltņu gadījumā. Runas un valodas izpēte šķeltņu gadījumā. Logopēda korekcijas darba pamata uzdevumi. 8 8 4 12
Ortodontijas un ortognātijas pamata jautājumi. Zobi. Sakodiens, sakodiena veidi, norma, patoloģija. Mēle un tās patoloģija. Aukslējas un to patoloģija. Diagnosticēšanas un ārstēšanas metodes. Orofaciālo patoloģiju un runas traucējumu kopsakarības. 8 8 4 12
Komandas darbs un tā īstenošana orofaciālo patoloģiju ārstēšanā. Logopēda profesionālās kompetences robežas. Sadarbība ar citu jomu speciālistiem un vecākiem. 2 8 2 8
Kopā: 24 32 12 44
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: veidot izpratni par šķeltnēm, runas traucējumu izpausmēm, diagnostiku un korekcijas plāna izveidi šķeltņu runas gadījumā, par ortodontijas pamata jautājumiem logopēdijas aspektā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par šķeltnēm, to cēloņiem, veidiem un ārstēšanas procesa norisi. 2. Apgūt prasmi veikt runas un valodas funkcijas izpēti, noteikt runas un valodas traucējumu izpausmes šķeltņu runas gadījumā, izstrādāt logopēda korekcijas darba plānu. 3. Gūt priekšstatus ortodontijā un ortognātijā logopēda profesionālās darbības aspektā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Ir zināšanas par šķeltnēm, to veidiem un rehabilitācijas procesa norisi. 2. Ir zināšanas par runas traucējumiem, to etioloģiju, simptomātiku šķeltņu runas gadījumos, korekcijas procesa pamata uzdevumiem. 3. Ir priekšstati par orofaciālajām patoloģijām, to etioloģiju, diagnostiku un ārstēšanas metodēm. 4. Ir izpratne par orofaciālo patoloģiju un runas traucējumu kopsakarībām, komandas darba nepieciešamību. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā.
Prasmes: 1. Prot novērtēt runas un valodas attīstību, traucējumu izpausmes šķeltņu runas gadījumos. 2. Prot noteikt logopēda nodarbības mērķus un uzdevumus, izstrādāt korekcijas plānu. 3. Prot sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā.
Kompetence: 1. Spēj novērtēt runas un valodas attīstību, traucējumu izpausmes šķeltņu runas gadījumā. 2. Spēj integrēt novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem, noteikt logopēda darbības mērķus un uzdevumus, izstrādāt korekcijas plānu. 3. Spēj atpazīt ortodontiskās / ortognātiskās patoloģijas un ar tām saistītās runas traucējumu kopsakarības. 4. Spēj sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs - 25%
Pārbaudes darbs - 25%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Pamata zināšanas cilvēka anatomijā un fizioloģijā, ģenētikā, logopēdijas ievada kursā, skaņu izrunas traucējumos, runas un valodas novērtēšanas metodēs. Cilvēka anatomija un fizioloģija Bērna attīstības fizioloģija un slimības Runas un dzirdes orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture Skaņu izrunas traucējumi Runas un valodas novērtēšanas metodes
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]