Kods | IV0724 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aprites ekonomika būvniecībā un nekustamā īpašuma attīstībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvuzņēmējdarbība un nekustamā īpašuma vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ineta Geipele, Iveta Stāmure, Jānis Zvirgzdiņš, Ģirts Zariņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pāreja uz aprites ekonomiku ir nozīmīga, lai cīnītos pret klimata pārmaiņām un tiektos pēc ilgtspējīgas attīstības. Aprites ekonomika risina plašu globālu problēmu loku, tostarp jautājumus, kas saistīti ar būvniecību un nekustamā īpašuma pārvaldību. Aprites būvniecība ir ne tikai resursu atgūšana, atkārtota izmantošana un pārstrāde; tas ir daudz plašāks jēdziens. Būvinženieriem ir jāpiemēro aprites ekonomikas principi visā ēkas dzīves ciklā: sākot no materiālu ieguves, ražošanas, turpinot ar projektēšanu, celtniecību, ēku uzturēšanu un beidzot ar ēkas nojaukšanu un atkritumu pārstrādi.. Studiju kursa teorija un metodika tiek apgūta lekciju laikā, studējot profesionālo literatūru un interaktīvos avotus. Speciālās un vispārējās prasmes tiek attīstītas, izmantojot uz projektiem balstītas, uz fenomeniem balstītas, uz pētniecību balstītas, jauktās mācīšanās un sociālās līderības mācīšanās pieejas.. Studiju kurss tapis sadarbībā ar Viļņas Ģedimina Tehnisko universitāti (VGTU), Palermo universitāti (UNIPA), Hāmenlinnas Lietišķo Zinātņu universitāti (HAMK) un Laurea Lietišķo Zinātņu universitāti (LAUREA).. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar aprites ekonomikas teoriju un metodēm būvniecībā un nekustamā īpašuma attīstībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par aprites ekonomikas principiem un tās dažādajiem pielietojumiem. 2. Sniegt zināšanas par aprites ekonomikas principu pielietošanu būvniecībā un nekustamā īpašuma attīstībā. 3. Sniegt zināšanas un veidot izpratni par aprites ekonomikas principu piemērošanu visā ēkas dzīves ciklā. 4. Attīstīt sociālās prasmes: līderību, grupu darbu, kritisko domāšanu, problēmu risināšanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot aprites ekonomikas principus un tās dažādos pielietojumus. - 1) Kontroldarbi.
2) Izstrādāts projekts un prezentācija.
3) Eksāmens. Izprot aprites ekonomikas principu pielietojumu būvniecībā un nekustamā īpašuma attīstībā. - 1) Kontroldarbi. 2) Izstrādāts projekts un prezentācija. 3) Eksāmens. Spēj pielietot aprites ekonomikas principus visā ēkas dzīves ciklā. - 1) Kontroldarbi. 2) Izstrādāts projekts un prezentācija. 3) Eksāmens. Ir pilnveidojis sociālās prasmes: līdera, grupu darba, kritiskās domāšanas, problēmu risināšanas prasmes. - Izstrādāts projekts un prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. kontroldarbs (aprites ekonomika un dizains) - 10%
2. kontroldarbs (aprites ekonomika un būvniecība) - 10% 3. kontroldarbs (aprites ekonomika un uzturēšana) - 10% Eksāmens - 20% Projekta gala novērtējums un prezentācija - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss ir balstīts uz bakalaura studijās iegūtajām zināšanām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|