Kods | DA5103 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Starpdisciplinārais projekts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dagnija Blumberga, Jūlija Gušča, Andra Blumberga | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 12.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apvienotas dažādas zināšanas, metodes un nozares, lai no dažādām perspektīvām tiktu analizēta starpdisciplināra vides aizsardzības problēma. Šāda veida starpdisciplināru problēmu risināšana uzlabo sadarbību starp bakalaura studiju kursu akadēmiskajām zināšanām un inovatīvu risinājumu realizēšanu un tiek iegūts plašāks skatījumu uz nozarēm.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot studentu prasmes, integrējot bakalaura līmeņa studiju kursos gūtās zināšanas un metodes no dažādām ar vides inženieriju saistītām nozarēm un radīt inovatīvus risinājumus dažāda veida starpdisciplinārām problēmām. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt kritiskās domāšanas un analīzes prasmi, ņemot vērā zināšanas, metodes un starpnozaru aspektus risinot starpdisciplināras problēmas; - veicināt akadēmisko zināšanu integrēšanu nozarē un arī attīstīt radošumu un inovāciju izmantošanu ārpus tradicionālajiem nozaru risinājumiem; - iepazīstināt ar praktisko pieredzi starpdisciplināru pētījumu un projektu darbu veikšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izmantot zināšanas un prasmes daudzpusīgi novērtējot vides un klimata aspektus no vairākām nozarēm vides un ieinteresētajām pusēm. - Pārbaudes veids: tests, kursa darbs un tā aizstāvēšana.
Kritēriji: students spēj definēt dažāda veida vides un klimata aspektus no iesaistītajām nozarēm.
Spēj apvienot dažādu nozaru konceptus un metodikas atbilstošajai vides aizsardzības problēmai. - Pārbaudes veids: tests, kursa darbs un tā aizstāvēšana. Kritēriji: students spēj apvienot metodikas atbilstoši risināmajai vides aizsardzības problēmai. Spēj izprast sakarības starp dažādām nozarēm un integrēt novatoriskas idejas kā risinājumu vides problēmas risināšanā. - Pārbaudes veids: tests, kursa darbs un tā aizstāvēšana. Kritēriji: students spēj piedāvāt inovatīvu starpnozaru risinājumu vides problēmas risināšanā. Spēj izprast dažāda veida apsvērums, kas saistīti ar starpnozaru problēmjautājumiem un to risinājumiem vides aizsardzības jomā. - Pārbaudes veids: tests, kursa darbs un tā aizstāvēšana Kritēriji: students spēj izvērtēt dažādus apsvērumus, kas saistās ar problēmjautājumu un piedāvāto risinājumu aizsardzības jomā. Spēj izmantot nozares prasības un standartus starpdisciplināru vides aizsardzības projektu izstrādē un īstenošanā. - Pārbaudes veids: tests, kursa darba aizstāvēšana. Kritēriji: students orientējas vides aizsardzības starpdisciplinārās nozarēs un nepieciešamajās prasībās. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darbs (starpdisciplinārais projekts) - 60%
Kursa darba aizstāvēšana - 25% Tests - 15% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Teorētiskās pamatzināšanas par vides piesārņojumu, klimata tehnoloģijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|