Kods | DA5204 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dagnija Blumberga, Anna Kubule, Dace Lauka, Vladimirs Kirsanovs, Kristiāna Dolge, Ilze Vamža | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir saistīts ar dažādiem inovatīviem risinājumiem un pieejām, lai samazinātu ražošanas procesu ietekmi uz vidi un palielinātu resursu izmantošanas efektivitāti, t.sk. pārvaldības sistēmu pilnveidošanu un ražošanas procesu optimizāciju. Tiek aplūkotas caurules gala tehnoloģijas, tīrākās ražošanas stratēģijas un klimata tehnoloģijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par dažādām vides tehnoloģijām un to ieguvumiem videi, ietekmes uz vidi samazināšanu un energoefektivitātes uzlabošanu. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt izprast dažādās vides tehnoloģiju piemērotības pakāpes ražošanas procesos; - sniegt zināšanas kā noteikt optimālos vides tehnoloģiju veidus konkrētu problēmu un/vai neatbilstības problēmu risināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvērtēt dažādu caurules gala tehnoloģijas un to veidus. - Pārbaudes veidi: eksāmens/tests.
Kritēriji: spēj izprast dažādo caurules gala tehnoloģiju būtību un pielietojumu reālām situācijām. Spēj analizēt tīrākas ražošanas principus un pielietojumu dažādu ražošanas procesu un posmu uzlabošanai. - Pārbaudes veidi: eksāmens/tests. Kritēriji: spēj izprast dažādās tīrākas ražošanas stratēģijas un noteikt piemērotākos esošo problēmu risinājumus. Spēj izprast klimata tehnoloģiju būtību un koncepciju, kā arī spēj izvērtēt klimata tehnoloģiju piemērotību dažādām situācijām. - Pārbaudes veidi: eksāmens/tests. Kritēriji: spēj novērtēt dažādu klimata tehnoloģiju pielietošanas ieguvumus. Spēj orientēties starp dažādām vides tehnoloģijām, t.sk., spēj izvērtēt dažādus ražošanas procesu un tehnoloģisko posmu uzlabošanas un optimizēšanas risinājumus. - Pārbaudes veidi: kursa darbs/praktiskais darbs. Kritēriji: spēj analizēt dažādu tehnoloģiju pielietošanas iespējas un risinājumus dažādos ražošanas procesos un tehnoloģiskajos posmos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens/tests - 50%
Kursa darbs/praktiskais darbs - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, siltuma un masas apmaiņas procesi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|