Kods | PA0202 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Darbs ar zinātnisko literatūru | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna, Iveta Lauva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu īsteno Latvijas Universitāte, kursa izstrādātāja ir Gunita Deksne.. Pilnu studiju kursa aprakstu skatīt: https://www.lu.lv/studijas/studiju-celvedis/programmu-un-kursu-katalogi/kursu-katalogs/?tx_lustudycatalogue_pi1%5Baction%5D=detail&tx_lustudycatalogue_pi1%5Bcontroller%5D=Course&tx_lustudycatalogue_pi1%5Bcourse%5D=BiolB102&cHash=b08c7a16bf9d75c79870f16692320a28.. Studiju kurss “Darbs ar zinātniski literatūru” sniedz studentiem ieskatu dabaszinātņu zinātniskajā literatūrā, to dažādos veidos, pielietojuma un analīzes iespējām, un nepieciešamību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir parādīt svarīgākos dabaszinātņu zinātniskās literatūras veidus, to būtiskākās atšķirības, kā arī gūt ieskatu kritiskā domāšanā, darbojoties ar zinātnisko literatūru. Studenti apgūs zinātnisko darbu un publikāciju gatavošanas un rakstīšanas pamatus. Kursa gaitā semināros studenti tiks iepazīstināti sistemātisku darbu ar zinātnisko literatūru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zināšanas par dažādu veidu zinātniskajiem tekstiem dabaszinātnēs (akadēmiskie zinātniskie darbi - kursa, bakalaura, maģistra, doktora); zinātniskās publikācijas (pētījumu raksti, īsie ziņojumi, pārskata pārskati u.c.), par plaģiātismu un mākslīga intelekta izmantošanu studiju procesā.
2. Izpratne par zinātniski pētniecisko rakstu struktūru un loģiku.
3. Zināšanas par posmiem, kas saistīti ar zinātnisko tekstu/ darbu sagatavošanu, un katra posma pabeigšanas stratēģijas.
4. Specifisku angļu valodas iezīmju, kas parasti tiek lietotas katrā zinātnisko rakstu sadaļā, zināšanas un pamatiemaņas. - Starppārbaudījumi, eksāmens. Prasmes: 1. Prasmes analizēt zinātnisko rakstu struktūru un valodas īpatnības savā disciplīnā un izmantot šīs analīzes rezultātus, lai uzlabotu savu zinātnisko rakstīšanu. 2. Vispārēja stratēģija, kā pētniecības rezultātus pārvērst publicēšanai paredzētā veidā. 3. Prasmes izmantot dažādas stratēģijas un rīkus savu zinātnisko darbu uzlabošanai. - Starppārbaudījumi, eksāmens. Kompetences: 1. Spēj izvērtēt zinātnisko literatūru specifiskā zinātnes jomā un, balstoties uz jaunāko pētījumu rezultātiem, plānot pētījumus savā jomā. 2. Spēj kritiski izvērtēt dažādu zinātnisko rakstu priekšrocības un trūkumus. 3. Spēj sagatavot sistemātisku zinātniskā teksta projektu un sagatavot to atbilstošā stilā. - Starppārbaudījumi, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījuma veids – tests par zinātnisko rakstu veidiem un sagatavošanas posmiem. - 30%
Starppārbaudījuma veids – sistemātiskā literatūras pārskata protokola sagatavošana. - 20% Noslēguma pārbaudījuma veids – eksāmens. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valoda ne mazāk kā B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|