Kods | DA3221 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides biotehnoloģija un bioprocesu modelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paplašina studentu zināšanas un izpratni par vides biotehnoloģijas lietojumiem, kā arī parāda studentiem, kā zināšanas par mikroorganismu kopienām un tajās notiekošajiem procesiem var lietderīgi izmantot, piemēram, piesārņotu vietu bioremediācijā un notekūdeņu attīrīšanā, kā arī izmantot mūsu zināšanas par mikroorganismiem vidē, lai kontrolētu to kaitīgo ietekmi. Studiju kurss iepazīstinās studentus ar matemātisko modelēšanu (piemēram, SUMO, Barkley Madona), kas ir plaši izmantota procesu modelēšanas programma vides inženierijas lietojumos. Studenti iemācīsies pielietot savas teorētiskās zināšanas darbības scenārijos.. Studiju kurss tiks sadalīts 5 moduļos:. 1. modulis: Vides mikrobioloģijas svarīgāko principu apskats. Šajā modulī tiks aplūkotas padziļinātas tēmas vides mikrobioloģijā, kas saistītas ar mikroorganismu kopienām un attiecībām starp mikroorganismiem un mikrobiāliem procesiem dažādās vidēs.. 2. modulis: Bioremediācija. Šajā modulī tiks aplūkota aklimatizācija, detoksikācija, sorbcija un biopieejamība, ķīmiskās struktūras ietekme uz biodegradāciju, ksenobiotikas, kopmetabolisms un bioremediācijas stratēģiju pielietošana.. 3. modulis: Notekūdeņu attīrīšana. Šajā modulī tiks aplūkota notekūdeņu attīrīšanas teorija un principi. Tēmas ietver notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, attīrīšanas sistēmas un procesus, atkārtotas izmantošanas kritērijus un pārstrādi.. 4. modulis: Vides mikrobioloģijas biotehnoloģijas metodes. Šajā modulī būs praktiskas nodarbības, kas saistītas ar pirmajiem trim moduļiem. Turklāt studenti uzzinās par metodēm, ko izmanto vides biotehnoloģijā.. 5. modulis: Bioprocesu modelēšana. Šajā modulī mācīs modelēšanu, izmantojot praktiskus vingrinājumus, izmantojot SUMO vai līdzīgu programmu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir paplašināt studentu zināšanas un izpratni par vides biotehnoloģijas lietojumiem. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt pārskatu par galvenajiem vides mikrobioloģijas principiem; - veicināt izpratni par bioremediāciju, notekūdeņu attīrīšanu un vides biotehnoloģijā pielietojamām metodēm; - attīstīt praktiskas iemaņas bioprocesu modelēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Izprot mikroorganismu lomu apkārtējā vidē un to, kā šīs zināšanas var izmantot, lai risinātu vides un rūpniecības problēmas. - Kontroldarbs, mājasdarbi, eksāmens. Zināšanas. Izprot aktīvo dūņu sistēmu daudzkomponentu modeļu konstruēšanas principus. - Kontroldarbs, mājasdarbi, eksāmens. Prasmes. Spēj izmantot iegūtās zināšanas par mikroorganismu lomu un nozīmi vidē un to, kā šīs zināšanas var izmantot. - Praktiskais darbs, tā prezentācija. Prasmes. Spēj izmantot SUMO vai līdzīgu programmatūru kā rīku notekūdeņu un bioremediācijas sistēmu modelēšanai. - Praktiskais darbs, tā prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 25%
Praktiskie darbi un mājasdarbi - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas mikrobioloģijā, ķīmijā, prasme analizēt un apkopot informāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|