Kods | DA5126 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides inženierzinātne. 2. daļa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga, Dagnija Blumberga, Jūlija Gušča, Dace Lauka, Vladimirs Kirsanovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek analizēts vides inženierzinātņu loma citu zinātņu vidū, tēmas aktualitāte mūsdienu sabiedrībā, vides problēmas, to ietekme uz nākamajām paaudzēm un citiem ar vidi saistītiem problēmjautājumiem. Studiju kursa ietvaros tiek analizēta vides politika un vides ekonomika, vides pārvaldības sistēmas, ietekmes uz vidi vērtējums, dzīves cikla analīze, tīrāka ražošana, vides tehnoloģijas, atkritumu apsaimniekošana un enerģijas patērētāja vadība. Lekcijas tiek papildinātas ar lomu spēlēm un testu.. Studiju kurss paredzēts visu specialitāšu augstskolu studentiem kā brīvās izvēles kurss.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt izpratni par aktuālajām vides problēmas un to risinājumus, kā arī to kā studenta izvēlētā specialitāte un nākotnes profesionālā darbība ietekmēs vides piesārņojumu. Studiju kursa uzdevumi ir sniegt zināšanas par vides politikas pamatprincipiem, vides ekonomikas metodēm, vides pārvaldības sistēmām, ietekmes uz vidi vērtējuma veikšanu, dzīves cikla analīzes metodēm, tīrākas ražošanas un vides tehnoloģiju pamatprincipiem, kā arī atkritumu apsaimniekošanu un enerģijas patērētāja vadību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj nosaukt galvenās vides problēmas un to cēloņus. - Pārbaudes veidi: lomu spēles, eksāmens (tests).
Kritēriji: students nosauc aktuālākās problēmas un risināšanas ceļus. Spēj orientēties galvenajos vides politikas principos. - Pārbaudes veidi: lomu spēles, eksāmens (tests). Kritēriji: spēj nosaukt un aprakstīt galvenos vides politikas principus. Risinot kompleksas problēmas, spēj apzināties saistību ar vidi un problēmu risināšanā ņemt vērā nepieciešamību samazināt ietekmi uz vidi. - Pārbaudes veidi: lomu spēles. Vērtēšanas kritēriji: students demonstrē spēju ņemt vērā vides faktorus lēmumu pieņemšanā. Pārzina atsevišķas vides pētījumu un pārvaldības metodes. - Pārbaudes veidi: eksāmens (tests). Kritēriji: students nosauc aktuālākās pētīšanas metodes. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens (tests) - 80%
Dalība lomu spēlē - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|