Kods | DE1001 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Objektorientētās programmēšanas praktikums (studiju projekts) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oksana Ņikiforova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti strādā nelielās komandās (pa 3-6 studenti katrā) un realizē uzdoto projektu, lietojot spējās programmatūras izstrādes projekta organizācijas prakses un objektorientēto tehnoloģiju projekta realizācijā. Studiju kursa sākumā studenti ir iepazīstināti ar uzdota uz realizāciju IT risinājuma lietotāja stāstiem un to pieņemšanas kritērijiem. Lekciju laikā notiek projekta sanāksmes ar izpildīto praktisku uzdevumu analīzi un jauno uzdevumu atlasi nākamajam projekta sprintam. Praktisko nodarbību laikā un patstāvīgajā darbā studenti izpilda sev nozīmētus sprinta uzdevumus. Studentiem ir pašiem iespēja izvēlēties projektā lietotas objektorientētas programmēšanas valodas, komponenšu bibliotēkas, izstrāde vides un rīkus, ar kuriem tiek izstrādāta programmatūra un tās dokumentācija.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nostiprināt studiju procesā apgūtās zināšanas programmatūras izstrādē, darbojoties komandā programmatūras izstrādes dzīves cikla posmos, praktiski realizējot uzdevuma risinājumu programmatūrā, izmantojot objektorientēto tehnoloģiju principus, programmatūras standartus un objektorientētās programmēšanas vides un rīkus. Uzdevumi: - palīdzēt studentiem iegūt pieredzi programmatūras prasību specificēšanā, lietojot lietotāja stāstu un pieņemšanas kritēriju definēšanas formātu; - palīdzēt studentiem iegūt pieredzi projekta struktūras un programmatūras arhitektūras definēšanā turpmākai sistēmas realizācijai objektorientētā programmēšanas vidē; - palīdzēt studentiem iegūt pieredzi sistēmas realizācijā izstrādātāju komandā atbilstoši uzdotajām prasībām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj analizēt problēmvidi, definēt topošas programmatūras sistēmas lietošanas situācijas un aprakstīt lietotāju stāstus un tā pieņemšanas kritērijus pēc prasību inženierijas standartiem. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Spēj sadalīt sistēmu komponentēs, pārdomāt projekta struktūru un sistēmas arhitektūru atbilstoši realizācijai objektorientētajā programmēšanas vidē un noskaņot projekta vidi izstrādātāju komandai. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Spēj realizēt sistēmas prasības izvēlētajā objektorientētās programmēšanas vidē, strādājot komandā un koplietojot projekta kodu. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Spēj testēt, savienot sistēmas moduļus vienotā programmatūrā un sagatavot sistēmu izvietošanai lietotāja pusē. - Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana. Spēj prezentēt izstrādāto produktu ieinteresētām pusēm. - Projekta gatavības ieviešanai un prezentācijas novērtēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju kursa projekta ietvaros veikto praktisko uzdevumu vērtēšana - 70%
Produkta gatavības ieviešanai novērtēšana - 20% Projekta prezentācija - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlamas iepriekšējās zināšanās un pieredze kādā no objektorientētas programmēšanas valodām un priekšstats par programmatūras izstrādi komandā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|