Kods | PA0131 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zīmolvedība radošajās industrijās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu īsteno Latvijas Kultūras Akadēmija.. Studiju kurss sniegs zināšanas un praktiskas iemaņas par zīmolvedību kā stratēģiski vadītu organizācijas komunikācijas un reputācijas veidošanas ilgtermiņa procesu. Kursa sākumā studenti iepazīsies ar būtiskākajiem zīmolvedības attīstības vēstures aspektiem, zīmolu tipoloģiju un zīmolu kā sava laika ideoloģijas un mākslas stila mantojumu. Kurss sniegs zināšanas par zīmolvedības un mākslas dauzdpusīgo sinerģiju - mākslas semiotikas nozīmi un interpretāciju zīmolvedībā, mākslas kā zīmolvedības saturu un formu, kā arī ieskatu radošas personības zīmolvedības specifikā. Zīmolvedības teorijas apskate ir saistīta ar praktisku zīmolu komunikācijas stratēģijas izstrādes procesa apguvi, kurā studenti reflektēs savu pieredzi radošo industriju uzņēmumu zīmolu atpazīstamības, reputācijas, tēla un citu problēmsituāciju risināšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorijā balstītas zināšanas, attīstīt nepieciešamās kompetences un patstāvīgi virzīt studentu profesionālo izaugsmi zīmolvedības kā stratēģiska komunikācijas un reputācijas procesa apguvē. Vienlaikus attīstīt un sekmēt izpratni par mūsdienīgas zīmolvedības lomu radošo industriju jomā. Kursa apguves rezultātā tiek pilnveidotas prasmes un attīstīta spēja: - veidot izpratni par zīmolu komunikācijas attīstību, ņemot vērā mākslas resursu, komunikācijas kanālu, tehnoloģiju attīstību un sabiedrības uzvedības, paradumu un vērtību maiņu; - veidot izpratni par ilgtspējīgu zīmolvedības stratēģiju, izmantojot sabiedrības un dažādu subultūru dzīvesstila raksturojumu un tendences; veidot prasmes izmantot zīmolu komunikācijas teorētiskās zināšanas, praktiski veikt zīmolu komunikācijas stratēģijas analīzi, izstrādāt priekšlikumus problēmsituāciju risināšanas scenārijiem; - iegūt zināšanas zīmolu komunikācijas stratēģijas izstrādē un zīmola komunikācijas efektivitātes novērtēšanā; - veidot izpratni par zīmola stratēģijas izstrādes posmiem, praktiski pielietot zināšanas zīmola pamatu un komunikācijas izstrādē; - attīstīt iemaņas un prasmes radoši pielietot zīmolu komunikācijas teorijas atsauces profesionālajā darbībā; - profesionālā līmeni izmantot zīmolvedības kursā apgūtās zināšanas, kompetences un prasmes, lai vadītu zīmola izstrādes procesu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot zīmola kā stratēģiska mārketinga, komunikācijas un reputācijas instrumenta nozīmi, prot izvērtēt un noteikt zīmola veiksmīgu komunikācijas stratēģiju, identificē zīmola komunikācijas galvenās priekšrocības radošajās industrijās un spēj izstrādāt priekšlikumus zīmola stratēģijas uzlabošanai. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem.
Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija. Spēj analizēt zīmola stratēģijas efektivitāti, zīmola vērtības, tās lomu ilgtermiņa komunikācijas stratēģijā un reputācijas veidošanā. Prot identificēt zīmola stratēģijas stiprās un vājās puses, izstrādāt zīmola attīstības scenārijus. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem. Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija. Prot novērtēt un analizēt zīmola vizuālo identitāti un tās komunikācijas efektivitāti. Spēj analizēt un lietot zīmola attīstībai nepieciešamos rīkus un metodes, lai nodrošinātu veiksmīgu zīmola komunikāciju. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem. Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija. Balstoties zīmola stratēģijā, prot izstrādāt zīmola pozicionējumu, noteikt mērķauditorijas iesaistes risinājumus zīmola komunikācijas kopradē. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem. Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgs darbs - 40%
Grupu darbs, ietverot prezentācijas - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura izglītība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|