PA0131 Zīmolvedība radošajās industrijās

Kods PA0131
Nosaukums Zīmolvedība radošajās industrijās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Deniss Ščeulovs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 2
Anotācija Studiju kursu īsteno Latvijas Kultūras Akadēmija..
Studiju kurss sniegs zināšanas un praktiskas iemaņas par zīmolvedību kā stratēģiski vadītu organizācijas komunikācijas un reputācijas veidošanas ilgtermiņa procesu. Kursa sākumā studenti iepazīsies ar būtiskākajiem zīmolvedības attīstības vēstures aspektiem, zīmolu tipoloģiju un zīmolu kā sava laika ideoloģijas un mākslas stila mantojumu. Kurss sniegs zināšanas par zīmolvedības un mākslas dauzdpusīgo sinerģiju - mākslas semiotikas nozīmi un interpretāciju zīmolvedībā, mākslas kā zīmolvedības saturu un formu, kā arī ieskatu radošas personības zīmolvedības specifikā. Zīmolvedības teorijas apskate ir saistīta ar praktisku zīmolu komunikācijas stratēģijas izstrādes procesa apguvi, kurā studenti reflektēs savu pieredzi radošo industriju uzņēmumu zīmolu atpazīstamības, reputācijas, tēla un citu problēmsituāciju risināšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Zīmolvedības vēstures apskate. Zīmolvedības tipoloģija (uztveres, sociālā, emocionālā un kultūras zīmolvedība), mākslas kā satura un formas izmantošanas iespējas zīmolvedībā. Zīmolvedības procesa galvenie posmi. 8 7 0 0
Zīmola identitātes saturs – zīmola vērtības, izcelsme, personība, komunikācijas tonis, stāsts, mērķauditorija, vīzija, misija, esence. Mākslas semiotiskās nozīmes interpretācija zīmolvedībā (vizuālās un verbālās valodas zīmes, kodi, simboli, nozīmes). 8 22 0 0
Zīmola pozicionējums, tā loma veiksmīgas uzņēmējdarbības kontekstā. Zīmola identitātes un pozicionējuma atšķirības. Zīmola pozicionējuma izstrādes metodes. Zīmola vērtības komunikācija. 8 22 0 0
Personīgās un vietas zīmolvedības teorētiskās pieejams, identitātes veidošanas galvenie aspekti. 4 7 0 0
Zīmola ieviešana. Komunikācijas stratēģija un taktiskā plānošana. Zīmolu/ organizācijas misija, vērtības un vīzija Organizācijas kā sistēmas, apskatot tēmu no organizācijas struktūras, darbības stratēģijas, procesu, kultūras un darbinieku attiecībām, komunikāciju, iesaistes līmeņa ar organizāciju - indivīda, starp personu, grupas, starp grupu un organizāciju sadarbības līmenis. 10 22 0 0
Zīmolu reputācijas kā uzticēšanās veidošanas instrumentu, sasaisti ar publisko telpu tās funkcionēšanā. Zīmolvedības ētiskie aspekti. Provokācijas un aizliegumi zīmolu komunikācija. Pasaules un Latvijas pieredze radošo industriju jomā. 10 22 0 0
Kopā: 48 102 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorijā balstītas zināšanas, attīstīt nepieciešamās kompetences un patstāvīgi virzīt studentu profesionālo izaugsmi zīmolvedības kā stratēģiska komunikācijas un reputācijas procesa apguvē. Vienlaikus attīstīt un sekmēt izpratni par mūsdienīgas zīmolvedības lomu radošo industriju jomā. Kursa apguves rezultātā tiek pilnveidotas prasmes un attīstīta spēja: - veidot izpratni par zīmolu komunikācijas attīstību, ņemot vērā mākslas resursu, komunikācijas kanālu, tehnoloģiju attīstību un sabiedrības uzvedības, paradumu un vērtību maiņu; - veidot izpratni par ilgtspējīgu zīmolvedības stratēģiju, izmantojot sabiedrības un dažādu subultūru dzīvesstila raksturojumu un tendences; veidot prasmes izmantot zīmolu komunikācijas teorētiskās zināšanas, praktiski veikt zīmolu komunikācijas stratēģijas analīzi, izstrādāt priekšlikumus problēmsituāciju risināšanas scenārijiem; - iegūt zināšanas zīmolu komunikācijas stratēģijas izstrādē un zīmola komunikācijas efektivitātes novērtēšanā; - veidot izpratni par zīmola stratēģijas izstrādes posmiem, praktiski pielietot zināšanas zīmola pamatu un komunikācijas izstrādē; - attīstīt iemaņas un prasmes radoši pielietot zīmolu komunikācijas teorijas atsauces profesionālajā darbībā; - profesionālā līmeni izmantot zīmolvedības kursā apgūtās zināšanas, kompetences un prasmes, lai vadītu zīmola izstrādes procesu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot zīmola kā stratēģiska mārketinga, komunikācijas un reputācijas instrumenta nozīmi, prot izvērtēt un noteikt zīmola veiksmīgu komunikācijas stratēģiju, identificē zīmola komunikācijas galvenās priekšrocības radošajās industrijās un spēj izstrādāt priekšlikumus zīmola stratēģijas uzlabošanai. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem. Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija.
Spēj analizēt zīmola stratēģijas efektivitāti, zīmola vērtības, tās lomu ilgtermiņa komunikācijas stratēģijā un reputācijas veidošanā. Prot identificēt zīmola stratēģijas stiprās un vājās puses, izstrādāt zīmola attīstības scenārijus. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem. Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija.
Prot novērtēt un analizēt zīmola vizuālo identitāti un tās komunikācijas efektivitāti. Spēj analizēt un lietot zīmola attīstībai nepieciešamos rīkus un metodes, lai nodrošinātu veiksmīgu zīmola komunikāciju. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem. Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija.
Balstoties zīmola stratēģijā, prot izstrādāt zīmola pozicionējumu, noteikt mērķauditorijas iesaistes risinājumus zīmola komunikācijas kopradē. - Radošo industriju zīmolvedības analīze, pēc noteiktas zīmolvedības teorijas kritērijiem, prezentācijas izstrāde un prezentēšana. Atbildes uz jautājumiem. Izvēlēta zīmola gadījuma analīze esejas formātā, apjoms 2 A4 lapas, gadījuma anlīzes prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgs darbs - 40%
Grupu darbs, ietverot prezentācijas - 30%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Bakalaura izglītība.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 1.5 12.0 12.0 0.0 *
2 1.5 12.0 12.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]