Kods | DA5210 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides pārvaldība un pielāgošanās klimata pārmaiņām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maksims Feofilovs, Jūlija Gušča, Francesco Romagnoli, Silvija Nora Kalniņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek sniegtas zināšanas par vides pārvaldības sistēmām un klimata pārmaiņām, to samazināšanas stratēģijām un pielāgošanās stratēģijām. Tiek apskatītas dažādu līmeņu (starptautiskas (ISO 14001), Eiropas Savienības EMAS, un nacionālo valstu) salīdzinošo analīzi, kas aptver vides politiku, vides aspektus, vides programmas un vides izpildījuma monitoringu. Tiek veidot pamati, kritēriji, procesi un vērtības, kas palīdzēs tikt galā ar katastrofu risku vadību un uzlabot izturētspēju. Tiek vērsta uzmanība uz infrastruktūru izturētspēju un pamata zināšanas katastrofu risku notikšanā un mazināšanā, adoptēšanās klimata pārmaiņām veicināšanā un sabiedrības un kritisko infrastruktūru izturētspējas uzlabošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par vides pārvaldības principiem un instrumentiem dažādos līmeņos (Eiropas Savienības, valsts un atsevišķu organizāciju) un klimata pārmaiņu stratēģijām, riskiem un izturētspējas pasākumiem. Studiju kursa uzdevumi: - radīt visaptverošu izpratni par vides pārvaldības principiem un instrumentiem vairākos līmeņos, tostarp Eiropas Savienībā, valstu valdībās un atsevišķās organizācijās; - attīstīt zināšanas un prasmes analizēt dažādas īstenotās klimata pārmaiņu stratēģijas, riskus un izturētspējas pasākumus un novērtēt to efektivitāti; - sniegt izpratni par galvenajiem izaicinājumiem un iespējām vides pārvaldības un klimata pārmaiņu jomā un attīstīt prasmes ierosināt inovatīvus risinājumus un labāko praksi ilgtspējīgai resursu pārvaldībai; - attīstīt zināšanas un prasmes ilgtspējīgas vides pārvaldības prakses un pielāgošanās klimata pārmaiņām stratēģiju ieviešanā attiecīgajās organizācijās un kopienās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj salīdzināt vides vadības modeļus pasaulē, Eiropā un Latvijā un identificēt vides pārvaldības principus dažādu veida organizācijās. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs/seminārs, tests/eksāmens.
Kritēriji: praktisko darbu un testu izpilde, eksāmena nokārtošana. Spēj ieviest vides pārvaldības sistēmu un uzturēt vides pārvaldības sistēmu. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs/seminārs, tests/eksāmens. Kritēriji: praktisko darbu un testu izpilde, eksāmena nokārtošana. Spēj noteikt katastrofu tipus un cēloņus un analizēt katru riska novērtējuma sadaļu. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs/seminārs, tests/eksāmens. Kritēriji: praktisko darbu un testu izpilde, eksāmena nokārtošana. Spēj skaidri saprast ievainojamību, izturētspēju un dabas stihiju potenciālos katastrofu draudus un prot lietot kvantitatīvus un kvalitatīvus rīkus risku novēršanai. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs/seminārs, tests/eksāmens. Kritēriji: praktisko darbu un testu izpilde, eksāmena nokārtošana. Spēj saprast izturētspēju pret dabas katastrofām un metodoloģijas ar uzsvaru uz infrastruktūras izturētspējas uzlabošanu. Pārzina plānus un metodes, kā pasargāt kritisko infrastruktūru uzlabojot tās izturētspēju un atrast stratēģijas katastrofu mazināšanai un risku vadībai. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs/seminārs, tests/eksāmens. Kritēriji: praktisko darbu un testu izpilde, eksāmena nokārtošana. Spēj veikt infrastruktūras analīzi, lai radītu drošākas kritiskas infrastruktūras uzlabojot to izturētspēju un prot strādāt komandā analizējot problēmu, attīstīt ideju un piedāvāt jaunus risinājumus klimata pārmaiņu mazināšanai. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs/seminārs, tests/eksāmens. Kritēriji: praktisko darbu un testu izpilde, eksāmena nokārtošana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testi/eksāmeni - 50%
Praktiskie darbi/seminārs - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ekoloģijas un vides aizsardzības pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|