Kods | PA0128 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Runas mākslas laboratorija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu īsteno Latvijas Kultūras akadēmija.. Kurss apvieno publiskās runas un interpersonālās komunikācijas pamatus, veicina personības izaugsmi, sniedzot instrumentus runas un komunikācijas, sevis prezentēšanas un līderības prasmju attīstīšanai. Kurss sniedz zināšanas par publiskās runas pamatnosacījumiem verbālajā un neverbālajā komunikācijā: satura formulēšanu atbilstoši runas mērķim, samēru starp interesantu un saturisku runu, vārdu un neverbālās komunikācijas atbilstību, neverbālās komunikācijas pamatprincipiem. Studenti tiks iepazīstināti ar paņēmieniem, kā pārvarēt stresu, atbrīvot ķermeni, trenēt elpošanu, kas nomierina vai aktivizē; kā panākt drošu balss skanējumu un loģisku runu. Apgūstot publiskās pamatprincipus, studenti spēs novērtēt savu esošo publiskās runas stilu, apzināties uzlabojamo un iepazīs metodes, kā uzlabot savu runu. Trenēsim spēju apzināties savu emocionālo stāvokli kā runas neverbālās izpausmes pamatu. Apgūsim klausīšanās prasmi. . Visas šīs prasmes ir būtiskas līdera pozīciju stiprināšanai, elastības un pielāgošanās spēju attīstīšanai, kas ir nepieciešamas dinamiskajā radošo industriju nozarē. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir izkopt līdera darbā un radošas personības ikdienā nepieciešamās prasmes un kompetences. Kursa apguves rezultātā tiek: - apzināti publiskās uzstāšanās psihiskie un fiziskie nosacījumi; - apzināti kursa dalībnieku individuālie runas ieradumi, runas jau spēcīgās un vēl uzlabojamās izpausmes; - trenētas publiskai runai nepieciešamās prasmes (precīza satura formulēšana, stalta stāja, veselīga elpošana, paņēmieni, kā attīstīt balsi); - iepazīti efektīvi ķermeņa atbrīvošanās paņēmieni, - iegūtās zināšanas un prasmes aprobētas caur personīgo pieredzi, attīstot sevi kā oriģinālu un radošu personību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par runas elementiem un sava runas veida izvērtējums, apzinoties stiprās un uzlabojamās izpausmes. - Lekciju apmeklējums klātienē, aktīva līdzdalība studiju procesā – praktiskas nodarbības un patstāvīgais darbs.
Eksāmens – sagatavota runa kursa noslēgumā. Izpratne par runas mērķu ietekmi uz runas saturu un struktūru. Spēja izteikties kodolīgi un strukturēti. Izpratne par elementiem, kurus var izmantot, lai runu veidotu interesantu. - Lekciju apmeklējums klātienē, aktīva līdzdalība studiju procesā – praktiskas nodarbības un patstāvīgais darbs. Eksāmens – sagatavota runa kursa noslēgumā. Studenti būs apguvuši zināšanas, kā patstāvīgi gatavoties publiskai runai, zinās, kā konkretizēt runas mērķi un atlasīt tam atbilstošu saturu. - Lekciju apmeklējums klātienē, aktīva līdzdalība studiju procesā – praktiskas nodarbības un patstāvīgais darbs. Eksāmens – sagatavota runa kursa noslēgumā. Izpratne par neverbālās komunikācijas nozīmīgumu un daudzveidību. Savas ķermeņa valodas apzināšanās un zināšanas par to, kā veidot runai piemērotu stāju un atvērtu ķermeņa valodu. Zināšanas par to, kā iesildīt balsi pirms publiskās runas. Ieteikumi stresa mazināšanai. - Lekciju apmeklējums klātienē, aktīva līdzdalība studiju procesā – praktiskas nodarbības un patstāvīgais darbs. Eksāmens – sagatavota runa kursa noslēgumā. Publiskās runas treniņš un atgriezeniskā saite par individuālo sniegumu. - Lekciju apmeklējums klātienē, aktīva līdzdalība studiju procesā – praktiskas nodarbības un patstāvīgais darbs. Eksāmens – sagatavota runa kursa noslēgumā. Sevis iepazīšana, pašiem/pašām pārdomājot, analizējot savas runas. - Lekciju apmeklējums klātienē, aktīva līdzdalība studiju procesā – praktiskas nodarbības un patstāvīgais darbs. Eksāmens – sagatavota runa kursa noslēgumā. Studējošie spēj pielietot gūtās praktiskās un teorētiskās zināšanas par publisko runu ikdienā, studijās un turpmākajā profesionālajā jomā. Studenti apzinās komunikācijas nozīmi saskarsmē lietišķajā vidē, sabiedrībā kopumā un savā dzīvē. - Lekciju apmeklējums klātienē, aktīva līdzdalība studiju procesā – praktiskas nodarbības un patstāvīgais darbs. Eksāmens – sagatavota runa kursa noslēgumā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Vismaz 80% lekciju apmeklējums un aktīva līdzdalība studiju procesā. - 80%
Studējošā individuālo prasmju attīstība un radošā aktivitāte - 10% Sagatavota 7 minūšu gara strukturēta publiskā runa par sev saistošu tematu, izmantojot kursa laikā apgūtās zināšanas, prasmes un specifiskos paņēmienus. - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlme patstāvīgi domāt un formulēt viedokli. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|