Kods | JA0212 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ostu ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Astrīda Rijkure | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas par transporta sistēmu vispārējo ekonomisko darbību un ietekmi uz ostu attīstību. Lielākais uzsvars studiju procesā orientēts tieši uz profesionālo un praktisko kompetenču pilnveidošanu, pamatojoties uz zinātnes sasniegumiem, teorētiskajām zināšanām un jomas specifiku.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt izpratni par transporta sistēmām un ostu attīstību, to mijiedarbību, transporta sistēmu darbības principiem un to ietekmi uz ekonomiskajiem procesiem. Studiju kursa uzdevumi: - radīt izpratni par Eiropas Savienības normatīvo aktu regulējumu, kas attiecas uz transporta sistēmu un ostu darbību; - sniegt zināšanas, lai studenti spētu novērtēt transporta sistēmu ietekmi uz ekonomisko situāciju un globālo ostu attīstības tirgu; - attīstīt prasmes analizēt rezultatīvos rādītājus; - attīstīt prasmes plānot transporta sistēmu un ostu saimnieciskās darbības un attīstības ekonomiskās aktivitātes; - iepazīstināt ar studiju programmas satura, studiju procesa, kā arī zinātniski pētnieciskā darba attīstību un pilnveidošanu, atbilstoši starptautiskai praksei un zinātniskajiem un tehnoloģiju atklājumiem un inovatīvām metodēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Spēj izskaidrot transporta nozares lomu pasaules kravu pārvadājumu jomā.
Spēj izskaidrot pasaules finansēšanas sistēmu jūrniecības industrijā, kā arī atpazīt riskus, kas ir saistoši jūrniecības nozarei. - Metodes: testi, diskusijas nodarbībās.
Kritēriji: transporta nozares, tai skaitā, jūrniecības industrijas, lomas un pasaules finansēšanas sistēmas pārzināšana kravu pārvadājumu jomā. Prasmes. Spēj definēt faktorus, kas ietekmē jūrniecības pieprasījumu un piedāvājumu. Spēj izskaidrot, analizēt, salīdzināt tirgus fraktes izmaiņas gan vēsturiski, gan mūsdienās. Spēj klasificēt kuģa izmaksas pa izdevumu posteņiem. Spēj salīdzināt kuģa pašizmaksas un ienākumus atkarībā no fraktes veida. Spēj pielietot kuģniecības uzņēmumu finanšu analīzes metodes praktiski. - Metodes: patstāvīgo darbu aizstāvēšana, diskusijas nodarbībās, eksāmens. Kritēriji: spējas patstāvīgi praktiski izmantot apgūto teoriju par kuģa izmaksām un pašizmaksām, finanšu analīzes metodēm pie lēmumu pieņemšanas, kā arī izteikt viedokli par jūrniecības industrijas tirgus stāvokli. Kompetences. Spēj kritiski novērtēt jūrniecības tirgus ekonomiskās situācijas. Spēj izmantot gūtās zināšanas kuģa izmaksu aprēķinā. Spēj pieņemt ekonomiski pamatotus lēmumus. - Metodes: diskusijas nodarbībās, eksāmens. Kritēriji: spējas patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt jūrniecības tirgus ekonomiskās situācijas, tai skaitā pieņemt ekonomiski pamatotus lēmumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs - 20%
2. patstāvīgais darbs - 20% 3. patstāvīgais darbs - 20% Testi - 10% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ekonomikas pamati, elementārā matemātika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|