IV0712 Mārketinga pētījumi

Kods IV0712
Nosaukums Mārketinga pētījumi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone, Ilze Jankovska
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss aptver padziļinātu ieskatu mārketinga pētījumu metodēs un to pielietojumā. Studiju kursa laikā studenti apgūst pētījumu plānošanu, datu vākšanas tehnikas un datu analīzes metodes, kas ir būtiskas efektīvu mārketinga stratēģiju izstrādei. Studenti apgūs dažādas pētījumu metodes un tehnoloģijas, kā arī to pielietošanu mārketinga stratēģiju izstrādē un lēmumu pieņemšanā. Studiju kurss aptver gan kvantitatīvās, gan kvalitatīvās pētījumu metodes, kā arī uzsver ētikas un konfidencialitātes nozīmi mārketinga pētījumu veikšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads mārketinga pētījumos. 4 2 2 8
Pētījumu plānošana un organizēšana (pētījumu jautājumu formulēšana, pētījuma dizains un metodoloģija, izlases veidi, paraugu atlase). 12 14 6 18
Datu vākšanas metodes (kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes, aptaujas, intervijas, fokusa grupas, novērojumi, tiešsaistes un tradicionālās datu vākšanas metodes). 16 22 8 29
Datu analīze un interpretācija (datu analīze un apstrāde, statistiskās analīzes metodes, rezultātu interpretēšana un prezentēšana). 10 8 5 18
Mārketinga pētījumu ētika (ētikas jautājumi un normatīvie akti, konfidencialitāte un datu aizsardzība). 10 8 5 14
Pētījumu rezultātu pielietošana (mārketinga stratēģijas izstrāde, balstoties uz pētījuma rezultātiem, lēmumu pieņemšana un stratēģiskā plānošana). 14 11 6 12
Eksāmens. 2 0 2 0
Kopā: 68 65 34 99
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas mārketinga pētījumu veikšanai un analīzei. Studiju kursa uzdevumi: - veidot izpratni par mārketinga pētījumu pamatprincipiem, modeļiem, sistēmām, pieejām un metodēm; - veidot praktiskās iemaņas darbam ar pētījuma elementiem, datu vākšanas un apstrādes metodēm; - attīstīt prasmi izmantot pētījuma rezultātus un izstrādāt efektīvas mārketinga stratēģijas; - attīstīt analītiskās un kritiskās domāšanas, problēmu risināšanas, argumentēšanas, informācijas apstrādes prasmes; - attīstīt grupu un individuālā darba prasmi, kā arī komunikācijas prasmi un profesionālo terminoloģiju.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj raksturot mārketinga pētījuma procesu, tā ietekmi uz uzņēmuma darbību, strādāt ar dažādiem informācijas avotiem, atlasīt un apkopot informāciju. - Praktiskais darbs Nr.1 par mārketinga pētījuma procesu. Patstāvīgais darbs Nr.1 par mārketinga pētījumu pamatprincipiem, pieejām un metodēm. Eksāmens.
Spēj definēt pētījuma problēmu, mērķus, izstrādāt pētījuma dizainu un organizēt mārketinga pētījumus. Spēj izvērtēt iegūtos rezultātus izmantojot analītiskos rīkus un tehnikas, spēj interpretēt analīzes rezultātus un izdarīt pamatotus secinājumus. - Praktiskais darbs Nr.2, par pētījuma problēmas un mērķa definēšanu. Praktiskais darbs Nr.3 par pētījuma rezultātu interpretāciju. Patstāvīgais darbs Nr.1 par pētījuma dizaina izstrādi. Eksāmens.
Spēj sagatavot strukturētus pētījuma ziņojumus, prezentēt rezultātus un sniegt rekomendācijas uzņēmuma stratēģisko mērķu sasniegšanā. - Patstāvīgais darbs Nr.2 pētījuma ziņojums ar rezultātu prezentēšana. Eksāmens.
Spēj projektēt mārketinga pētījumus, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - Praktiskais darbs Nr.4 situācijas analīze, iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi (4 darbi): Praktiskais darbs Nr.1 par mārketinga pētījuma procesu. Praktiskais darbs Nr.2, par pētījuma problēmas un mērķa definēšanu. Praktiskais darbs Nr.3 par pētījuma rezultātu interpretāciju. Praktiskais darbs Nr.4 situācijas analīze, iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. - 50%
Patstāvīgais darbs (2 darbi): Patstāvīgais darbs Nr.1 par mārketinga pētījumu pamatprincipiem, pieejām un metodēm. Patstāvīgais darbs Nr.2 pētījuma ziņojums ar rezultātu prezentēšana. - 30%
Eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 20.0 48.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]