IV0710 Mārketinga stratēģiskais plāns (studiju projekts)

Kods IV0710
Nosaukums Mārketinga stratēģiskais plāns (studiju projekts)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa tēmas aptver būtiskākos stratēģiskā mārketinga elementus, tirgus un auditorijas segmentācijas stratēģijas, pieeju konkurences analīzei un pozicionēšanas stratēģiju izvēlei, kā arī stratēģiskās zīmola pārvaldības aspektus..
Studenti iegūst kompetenci noteikt mārketinga problēmas, tās izvērtēt un analizēt ar dažādām metodēm un instrumentiem, lai izveidotu un vadītu stratēģiskā mārketinga procesus organizāciju mērķu sasniegšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads mārketinga stratēģiskajā plānošanā. 4 4 2 8
Tirgus analīze. Tirgus segmentācija un mērķauditorijas noteikšana. 10 10 5 14
Konkurences analīze un pozicionēšana. 8 8 4 12
Mērķu noteikšana un stratēģijas izstrāde. 10 10 5 14
Budžeta plānošana un kontrole. 8 8 4 12
Kopā: 40 40 20 60
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par mārketinga stratēģisko plānošanu un attīstīt prasmi patstāvīgi pieņemt ekonomiski pamatotus lēmumus, lai izstrādātu plānu atbilstoši uzņēmuma un mārketinga stratēģijai. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt studenta izpratni un prasmes mārketinga stratēģisko vadību organizācijā; - attīstīt praktiskās iemaņas darbam ar mērķauditorijas, tirgus un pozicionēšanās stratēģijām un to nozīmi; - veidot praktiskās iemaņas darbam ar būtiskākajiem stratēģiskā mārketinga elementiem, pieejām un metodēm; - attīstīt studējošo izpratni par stratēģisko zīmola pārvaldību, integrētām mārketinga komunikācijas pieejām, digitālo kanālu izpratni un nozīmi; - veidot prasmi izstrādāt mārketinga vadības stratēģijas un stratēģiskā mārketinga plānu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj novērtēt tirgus attīstības tendences dažādos segmentos, izvērtēt jaunas tirgus iespējas, tirgus potenciālu un pirktspēju, novērtēt pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī analizēt un novērtēt potenciālos riskus. - Studiju projekts (mārketinga stratēģiskā plāna izstrāde – 1.daļa). Studiju projekta pētījuma pārskats. Prezentācija.
Spēj novērtēt patērētāju vēlmes un vajadzības, to uzvedības īpatnības, veikt mērķa tirgus analīzi un izvēli kā arī novērtēt pieprasījumu un tā attīstības potenciālu. - Studiju projekts (mārketinga stratēģiskā plāna izstrāde – 1.daļa). Studiju projekta pētījuma pārskats. Prezentācija.
Spēj izvirzīt mārketinga mērķus uzņēmuma stratēģijas ietvaros, integrēt mārketinga stratēģiju uzņēmuma kopējā stratēģijā, izstrādāt mārketinga plānu, tai skaitā katra mārketinga kompleksa elementa attīstības stratēģiju. - Studiju projekts (mārketinga stratēģiskā plāna izstrāde – 2.daļa). Studiju projekta pētījuma pārskats. Prezentācija.
Spēj novērtēt budžeta iespējas, kā arī plānotās mārketinga izmaksas mārketinga mērķu sasniegšanai, kā arī analizēt veiktspējas rādītājus un nepieciešamības gadījumā veikt korekcijas mārketinga stratēģiskajā plānā. - Studiju projekts (mārketinga stratēģiskā plāna izstrāde – 2.daļa). Studiju projekta pētījuma pārskats. Prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studiju projekts – 1.daļa (jaunas tirgus iespējas un potenciāls, mērķa tirgus analīze) - 30%
Studiju projekts – 2.daļa (mārketinga mērķi, stratēģijas, budžets un veiktspējas rādītāji) - 30%
Studiju projekta pētījuma pārskats - 20%
Prezentācija - 20%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 10.0 30.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]