IV0708 Mārketinga stratēģiskā vadība

Kods IV0708
Nosaukums Mārketinga stratēģiskā vadība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone, Linda Saulīte-Subatniece
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss aptver būtiskākos stratēģiskā mārketinga elementus, tirgus un auditorijas segmentācijas stratēģijas, pieeju konkurences analīzei un pozicionēšanas stratēģiju izvēlei, kā arī stratēģiskā mārketinga vadības pamatprincipu teorētiskos un praktiskos aspektus. Studenti iegūst zināšanas un izpratni par stratēģiskās zīmola pārvaldības aspektiem. Studiju kursa laikā tiek attīstītas argumentēšanas un prezentēšanas prasmes, prasmes strādāt grupās un individuāli, papildinātas profesionālās terminoloģijas zināšanas, kā arī veicināta analītiskās un kritiskās domāšanas attīstība..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads stratēģiskajā mārketingā. Stratēģiskā mārketinga definīcija un darbības joma. Atšķirības starp stratēģisko mārketingu un taktisko mārketingu. 6 4 3 8
Stratēģiskā mārketinga process. Stratēģiskā mārketinga vadības plāna izstrādes soļi. Stratēģiskā mārketinga loma organizācijā. 8 10 3 14
Tirgus analīze un stratēģijas izstrāde. Tirgus segmentācija un mērķauditorijas noteikšana. 10 12 5 14
Kritēriji tirgus segmentēšanai. Mērķauditorijas stratēģijas. 6 12 3 10
Konkurences analīze un pozicionēšana. Konkurences analīzes rīki. 10 12 5 14
Pozicionēšanas stratēģiju izstrāde un īstenošana. 10 10 5 14
Produktu stratēģija. Produktu dzīves cikla pārvaldība. Jaunu produktu izstrādes un portfeļa vadības stratēģijas. 10 4 5 14
Izplatīšanas kanālu pārvaldība. 4 4 2 10
Mazumtirdzniecības un e-komercijas stratēģijas. E-komercijas stratēģiskā nozīme. Omnichannel mārketinga stratēģijas. 6 4 3 10
Stratēģiskā zīmola pārvaldība. Zīmola kapitāla veidošana. Zīmola kapitāla veidošanas un mērīšanas koncepcijas un stratēģijas. 8 8 4 12
Eksāmens. 2 0 2 0
Kopā: 80 80 40 120
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par mārketinga stratēģisko vadību, tirgus un mērķauditorijas segmentēšanas teorijām un praksi, galvenajām funkcijām un metodēm, kā arī jomu aktualitātēm, vienlaikus attīstot studenta prasmes stratēģiskā mārketinga vadībā. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt studenta izpratni un prasmes mārketinga stratēģiskās vadības organizācijā; - attīstīt izpratni par mērķauditorijas, tirgus un pozicionēšanās stratēģijām un to nozīmi; - attīstīt studējošo izpratni par būtiskākajiem stratēģiskā mārketinga elementiem, pieejām un metodēm; - attīstīt studējošo izpratni par mārketinga vadības stratēģijām; - attīstīt studējošo izpratni un praktiskās iemaņas par stratēģisko zīmola pārvaldību, integrētām mārketinga komunikācijas pieejām un digitālajiem kanāliem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina būtiskākos mārketinga stratēģiskās vadības principus, spēj izstrādāt stratēģiskā mārketinga plānu. - Grupu darbs Nr.1 - situācijas analīze par stratēģiskā mārketinga procesu, rezultātu prezentācija. Eksāmens.
Spēj apzināt nepieciešamās tirgus un mērķauditorijas segmentācijas metodes. - Individuālais darbs Nr.1 - situācijas analīze par tirgus un mērķauditorijas segmentācijas metodēm. Eksāmens.
Izprot integrētās mārketinga komunikācijas teorijas un pielietojumu mārketinga komunikāciju vadībā. - Grupu darbs Nr.2 - situācijas analīze par mārketinga komunikāciju pielietojumu. Eksāmens.
Izprot produkta pozicionēšanas nozīmi, izplatīšanas kanālu stratēģijas. Prot analizēt to ietekmi uz rezultātiem un to efektivitāti - Individuālais darbs Nr. 2 par pozicionēšanu. Eksāmens.
Izprot digitalizācijas ietekmi uz mārketinga stratēģisko vadību, tās izaicinājumus un iespējas - Grupu darbs Nr.3 par omnichannel stratēģijām. Eksāmens.
Izprot un spēj izvēlēties un pielietot dažādas stratēģiskās zīmola pārvaldības pieejas. - Grupu darbs Nr.4 par zīmola kapitālu. Praktisks seminārs ar diskusiju un uzdevumu analīzi par zīmola pārvaldību. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Grupu darbi (4 grupu darbi): Grupu darbs Nr.1 - situācijas analīze par stratēģiskā mārketinga procesu, rezultātu prezentācija. Grupu darbs Nr.2 – situācijas analīze par mārketinga komunikāciju pielietojumu. Grupu darbs Nr.3 par omnichannel stratēģijām. Grupu darbs Nr.4 par zīmola kapitālu. - 40%
Individuālie darbi (2 darbi): Individuālais darbs Nr.1 - situācijas analīze par tirgus un mērķauditorijas segmentācijas metodēm. Individuālais darbs Nr. 2 par pozicionēšanu. - 30%
Praktisks seminārs ar diskusiju un uzdevumu analīzi par zīmola pārvaldību. - 10%
Eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 30.0 50.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]