IV0707 Personīgā un profesionālā attīstība

Kods IV0707
Nosaukums Personīgā un profesionālā attīstība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Līga Kamola, Linda Saulīte-Subatniece
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ietver tēmas par personīgās un profesionālās attīstības būtību, emocionālās inteliģences pamatprincipiem, to nozīmi personīgajā un profesionālajā dzīvē, pašregulācijas tehnikām un stratēģijām, produktīvu emociju pārvaldību, kā arī mūsdienu līderības teorijām un modeļiem, un profesionālās izaugsmes transformāciju globalizācijas un tehnoloģiskās attīstības ietekmē. Studiju kursa laikā studenti mācās pielietot dažādas metodes un instrumentus, lai novērtētu savu personīgo attīstību, emocionālo inteliģenci un mijiedarbību ar apkārtējo sabiedrību un darba vidi, personīgo un profesionālo sniegumu organizāciju mērķu sasniegšanai..
Studiju kursā tiek analizētas dažādas situācijas, lēmumu pieņemšana, personīgās izaugsmes nozīme, ņemot vērā dažādus ietekmējošus faktorus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads. Personīgās un profesionālas izaugsmes jēdziens. Personīgās izaugsmes teorijas, to attīstība un mūsdienu pielietojums. 5 3 4 6
Ievads emocionālā inteliģencē, emocionālās inteliģences pamatprincipi, to nozīme personīgajā un profesionālajā dzīvē. 5 1 2 2
Pašapzināšanās koncepts, emociju identificēšana, to ietekme uz domāšanu un uzvedību, un kā šī izpratne var veicināt personīgo izaugsmi. Pašregulācija tehnikas un stratēģijas, produktīva emociju pārvaldība. Sociālā apzināšanās, prasmes izprast sociālās situācijas. 9 12 4 17
Attiecību valdība. Profesionālo un personisko attiecību veidošana un uzturēšana. Emocionālā atjaunošanās un stresa valdība. Efektīva komunikācija un konfliktu pārvaldība. Sarunu vadība. 12 8 6 14
Profesionālā un personīgā attīstība digitālajā vidē. Tehnoloģiju ietekme un mūsdienu ētikas dilemmas. 2 2 1 3
Mūsdienu līderības attīstības tehnikas. Līdera attīstības plāns un integrācijas tehnikas. 3 4 2 5
Personīgās un profesionālās izaugsmes stratēģijas. Personīgā attīstības plāna izstrāde, izmantojot mērķu izvirzīšanu un laika plānošanu. 4 10 3 11
Kopā: 40 40 22 58
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni par personīgo un profesionālo attīstību, emocionālās inteliģences teorijām un praksi, galvenajām funkcijām un metodēm, kā arī jomu aktualitātēm, vienlaikus attīstot studenta personības vadības prasmes un kompetenci snieguma un profesionālās karjeras veidošanā. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt studenta personības attīstības un izaugsmes izpratni, apgūstot emocionālās inteliģences pamatprincipus, to nozīmi personīgajā un profesionālajā dzīvē;. - attīstīt pašapzināšanos, identificējot savas emocijas, to ietekmi uz domāšanu un uzvedību, un kā šī izpratne var veicināt personīgo izaugsmi; - veicināt studējošo izpratni par būtiskākajiem pašregulācijas un sociālās apzināšanās elementiem, pieejām un metodēm; - attīstīt studējošo izpratni par attiecību valdību, veidojot un uzturot veselīgas profesionālās un personiskās attiecības, izmantojot efektīvas komunikācijas un konfliktu risināšanas prasmes; - attīstīt studējošo izpratni par personīgām un profesionālām izaugsmes stratēģijām, izstrādājot personīgo attīstības plānu mērķu izvirzīšanai un laika plānošanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj apzināt nepieciešamās pašapzināšanās un pašregulācijas attīstības metodes un prot veidot efektīvas un produktīvas sociālās un profesionālās attiecības, apzinās riskus un konfliktu pārvaldības tehnikas. - Grupu darbs par konfliktu risināšanu - situācijas analīze. 1. individuālais darbs par pašapzināšanās un pašregulācijas attīstības metodēm - diskusija, eseja. Eksāmens.
Spēj analizēt, izprast un novērtēt personīgos galvenos dzīves pieredzes elementus, potenciālu, prasmes un kompetenci. - 2. individuālais darbs par personīgo dzīves pieredzes novērtēšanu Eksāmens.
Pārzina būtiskākos emocionālās inteliģences veidošanas elementus, pieejas un metodes un izprot emocionālās inteliģences un personīgā līderisma nozīmi un attīstību komandu un organizāciju vadībā. Prot analizēt sava vadības un līderības veida ietekmi uz komandu un tās efektivitāti. - Grupu darbs par emocionālās inteliģences un personīgā līderisma nozīmi organizācijā - lomu spēles, problēmu risināšana un rezultātu prezentācija. Eksāmens.
Spēj izstrādāt un attīstīt personīgās un profesionālās attīstības stratēģijas un plānu to īstenošanai. - 3. individuālais darbs par personīgās un profesionālās attīstības stratēģijas un plāna izveidi. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Grupu darbs par konfliktu risināšanu - situācijas analīze. Grupu darbs par emocionālās inteliģences un personīgā līderisma nozīmi organizācijā - lomu spēles, problēmu risināšana un rezultātu prezentācija. - 20%
Individuālie darbi: 1. individuālais darbs par pašapzināšanās un pašregulācijas attīstības metodēm - diskusija, eseja. 2. individuālais darbs par personīgo dzīves pieredzes novērtēšanu. 3. individuālais darbs par personīgās un profesionālās attīstības stratēģijas un plāna izveidi. - 50%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 20.0 0.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]