Kods | IV0707 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Personīgā un profesionālā attīstība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Līga Kamola, Linda Saulīte-Subatniece | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver tēmas par personīgās un profesionālās attīstības būtību, emocionālās inteliģences pamatprincipiem, to nozīmi personīgajā un profesionālajā dzīvē, pašregulācijas tehnikām un stratēģijām, produktīvu emociju pārvaldību, kā arī mūsdienu līderības teorijām un modeļiem, un profesionālās izaugsmes transformāciju globalizācijas un tehnoloģiskās attīstības ietekmē. Studiju kursa laikā studenti mācās pielietot dažādas metodes un instrumentus, lai novērtētu savu personīgo attīstību, emocionālo inteliģenci un mijiedarbību ar apkārtējo sabiedrību un darba vidi, personīgo un profesionālo sniegumu organizāciju mērķu sasniegšanai.. Studiju kursā tiek analizētas dažādas situācijas, lēmumu pieņemšana, personīgās izaugsmes nozīme, ņemot vērā dažādus ietekmējošus faktorus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni par personīgo un profesionālo attīstību, emocionālās inteliģences teorijām un praksi, galvenajām funkcijām un metodēm, kā arī jomu aktualitātēm, vienlaikus attīstot studenta personības vadības prasmes un kompetenci snieguma un profesionālās karjeras veidošanā. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt studenta personības attīstības un izaugsmes izpratni, apgūstot emocionālās inteliģences pamatprincipus, to nozīmi personīgajā un profesionālajā dzīvē;. - attīstīt pašapzināšanos, identificējot savas emocijas, to ietekmi uz domāšanu un uzvedību, un kā šī izpratne var veicināt personīgo izaugsmi; - veicināt studējošo izpratni par būtiskākajiem pašregulācijas un sociālās apzināšanās elementiem, pieejām un metodēm; - attīstīt studējošo izpratni par attiecību valdību, veidojot un uzturot veselīgas profesionālās un personiskās attiecības, izmantojot efektīvas komunikācijas un konfliktu risināšanas prasmes; - attīstīt studējošo izpratni par personīgām un profesionālām izaugsmes stratēģijām, izstrādājot personīgo attīstības plānu mērķu izvirzīšanai un laika plānošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apzināt nepieciešamās pašapzināšanās un pašregulācijas attīstības metodes un prot veidot efektīvas un produktīvas sociālās un profesionālās attiecības, apzinās riskus un konfliktu pārvaldības tehnikas. - Grupu darbs par konfliktu risināšanu - situācijas analīze.
1. individuālais darbs par pašapzināšanās un pašregulācijas attīstības metodēm - diskusija, eseja.
Eksāmens. Spēj analizēt, izprast un novērtēt personīgos galvenos dzīves pieredzes elementus, potenciālu, prasmes un kompetenci. - 2. individuālais darbs par personīgo dzīves pieredzes novērtēšanu Eksāmens. Pārzina būtiskākos emocionālās inteliģences veidošanas elementus, pieejas un metodes un izprot emocionālās inteliģences un personīgā līderisma nozīmi un attīstību komandu un organizāciju vadībā. Prot analizēt sava vadības un līderības veida ietekmi uz komandu un tās efektivitāti. - Grupu darbs par emocionālās inteliģences un personīgā līderisma nozīmi organizācijā - lomu spēles, problēmu risināšana un rezultātu prezentācija. Eksāmens. Spēj izstrādāt un attīstīt personīgās un profesionālās attīstības stratēģijas un plānu to īstenošanai. - 3. individuālais darbs par personīgās un profesionālās attīstības stratēģijas un plāna izveidi. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbs par konfliktu risināšanu - situācijas analīze.
Grupu darbs par emocionālās inteliģences un personīgā līderisma nozīmi organizācijā - lomu spēles, problēmu risināšana un rezultātu prezentācija. - 20%
Individuālie darbi: 1. individuālais darbs par pašapzināšanās un pašregulācijas attīstības metodēm - diskusija, eseja. 2. individuālais darbs par personīgo dzīves pieredzes novērtēšanu. 3. individuālais darbs par personīgās un profesionālās attīstības stratēģijas un plāna izveidi. - 50% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|