Kods | JA0205 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā ķīmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gerda Gaidukova, Sergejs Gaidukovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studējošais iegūst pamata zināšanas par ķīmijas pētīšanas objektiem, t.i. metāliem, polimēriem, keramiku, ūdens sistēmām, strāvas avotiem, koloīdu sistēmām, u.c.. Studiju kurss rada pamata izpratni par vides ilgtspējas jautājumiem, toksikoloģiju, materiālu struktūru, īpašībām, elektroķīmiskajām parādībām strāvas avotos, korozijas procesu norisi, u.c. . Nepilna laika studijas neklātienē tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamatzināšanas par ķīmiju, ķīmisko procesu un parādību svarīgumu dabā un jūrniecībā. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt klasificēt ķīmijas objektus atkarībā no dabas, agregātstāvokļa, mijiedarbības intensitātes un pagatavošanas veida un tehnoloģijas; - veidot izpratni par īpašību specifiku materiālu ķīmijas objektiem, kuri raksturojas ar amorfo un kristālisko struktūru, reaktivitāti, heterogenitāti, milzīgu īpatnējo virsmu, to savstarpējās mijiedarbības un arī struktūras ietekmi uz ķīmisko procesu norisi un makroskopiskajām materiāla īpašībām; - iemācīt klasificēt un noteikt notiekošos procesus materiālu sistēmās ūdens vidēs, iedarbībās un agresīvos stāvokļos, attīstīt prasmi saistīt ķīmijas objektu struktūru ar īpašībām; - veidot izpratni par vides ilgtspējas jautājumiem un toksisko vielu ietekmi un cilvēku un vidi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
1) Izprot ķīmijas pētīšanas objektu klasifikāciju un pamatjēdzienus. - Pārbaudes forma: kontroldarbs.
Kritēriji: students spēj aprakstīt materiālus un ķīmiskos objektus. 2) Izprot un spēj novērtēt elektrokinētiskās parādību svarīgumu. - Pārbaudes forma: kontroldarbs. Kritēriji: students spēj raksturot strāvas avotu īpašības. Prasmes. 1) Spēj patstāvīgi izpētīt un raksturot materiālu struktūru un īpašības. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevumi Kritēriji: students prot aprakstīt materiālu iegūšanas un pētīšanas metodes. Students prot analizēt ķīmiskos objektus. 2) Spēj identificēt korozijas procesus ar vienkāršo un instrumentālo metožu palīdzību. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevums. Kritēriji: students prot aprakstīt korozijas aizsardzības metodes. Students prot analizēt korozijas veidus un aizsardzības tehnoloģijas. Kompetences Spēj patstāvīgi demonstrēt zināšanas un izpratni par: 1) vides ilgtspējas jautājumiem; 2) par degvielām un citiem produktiem; 3) par ūdens šķīdumiem, ūdens izmantošanu tvaika katlos un dīzeļu dzesēšanas sistēmās, šo ūdeņu analīzes metodēm; 4) par konstrukciju metāliem, to sakausējumiem un to reakcijām ar saliktām vielām; 5) par termodinamiskiem un elektroķīmiskiem procesiem, kas ir pamatā metālu korozijas procesam un ķīmiskajiem strāvas avotiem. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevums, ieskaites darbs. Kritēriji: patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt procesus un pamatot savus viedokli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Kontroldarbi - 20% Uzdevumu prezentācijas - 10% Ieskaites darbs - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgā ķīmija un fizika vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|