Kods | ZP0001 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inovatīvu digitālu risinājumu radīšana HPC izaicinājumos | |||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inovācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inovāciju prorektora dienests | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Miķelsone | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros mācībspēki sadarbībā ar industriju definē un nodod studentiem risināšanai globālus un aktuālus izaicinājumus augstas veiktspējas skaitļošanas tehnoloģiju jomā. Studenti kopā ar piesaistītajiem industrijas ekspertiem un komandas vadītāju izstrādā piedāvāto izaicinājumu risinājumus, darbojoties starpdisciplinārās komandās:. • multidisciplināras – tiek iesaistīti studējošie no visām fakultātēm;. • vertikāli integrētas – katru semestri studējošie pārstāv dažādus studiju līmeņus, sākot no bakalaura studijām līdz pat doktorantūrai.. Studiju kurss ir saistošs dažādu nozaru studējošajiem un ļauj izstrādāt liela mēroga projektēšanas un izpētes projektu.. Studiju kurss ir pielāgots kombinēto studiju metodikai, un ietver asinhronas un sinhronas studiju aktivitātes, kā arī nepieciešamos atbalsta materiālus studiju asinhronām aktivitātēm.. Studiju kursā studējošie apgūst Eiropas iedzīvotāju digitālās kompetences ietvaram (DigComp) atbilstošās augstāko līmeņu digitālās prasmes.. Studiju kursa ietvaros studējošie izmanto digitālus rīkus atbilstoši definēto izaicinājumu specifikai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot studentu izpratni par inovatīvu digitālo risinājumu radīšanu, industrijas vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšanu, pielietojot digitālo prototipēšanu un dizaina domāšanas metodes, un attīstīt augsta līmeņa digitālas prasmes inovatīvu risinājumu izstrādē, izmantojot augstas veiktspējas skaitļošanas tehnoloģiju. Studiju kursa uzdevumi: - nodrošināt vidi, lai studējošie varētu gūt zināšanas un praktiskas iemaņas, izprast vajadzību un ieguvumus no iespējamiem tehnoloģiskajiem risinājumiem, radīt risinājumus, kas var rezultēties prototipa vai konceptuāla projekta veidā; - iesaistot dažādus nozares ekspertus, sekmēt studējošo inovatīvu pielietojumu risinājumu konceptu izstrādi, pielietojot augstas digitālas prasmes un augstas veiktspējas skaitļošanas tehnoloģiju; - veicināt dizaina domāšanas, digitālo tehnoloģiju un digitālās prototipēšanas radošo pielietojumu jaunu risinājumu izstrādes procesā. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj, pielietojot dažādas radošās domāšanas metodes, ģenerēt risinājuma idejas.
Spēj izstrādāt konceptuālos risinājumus (skices, pirmā līmeņa prototipi, moduļi) izvirzītajām esošajām un modelētajām problēmsituācijām, izmantojot šim nolūkam paredzētos digitālos rīkus un augstas veiktspējas skaitļošanas tehnoloģiju (DigComp 7.līmenis).
Spēj validēt izstrādāto risinājumu pret gala lietotāja prasībām un izstrādāt risinājumu nākamās iterācijas (DigComp 7.līmenis).
Pārzina risinājuma ieviešanu tirgū un komerciālā rakstura piešķiršanu.
Spēj piedāvāt jaunas idejas un risinājumus šajā jomā. - Prezentācijā par sasniegumiem mācībspēks vērtē:
a) projekta laikā veiktos pierakstus atskaites formā;
b) industrijas vērtējumu par risinājumu, tā progresa aprakstu;
c) risinājuma kvalitāti un izstrādāto prototipu pēc noteiktiem kritērijiem (inovācija, risinājuma realizācijas pakāpe, tirgus potenciāls, u.c.). Spēj prezentēt individuālos sasniegumus un ieguldījumu komandas uzdevumu sasniegšanā. - Ikmēneša atskaitēs mācībspēks vērtē: a) veltīto stundu skaitu; b) veikto uzdevumu izpildes apjomu un kvalitāti; c) veiktā darba pašvērtējumu. Spēj strādāt multidisciplinārā komandā, kurā ir pārstāvēti dažādu zināšanu, prasmju un kompetenču līmeņu dalībnieki. - Komandas iekšējā vērtējumā mācībspēks vērtē: a) komandas veiktās prezentācijas un dalību uzdevumu veikšanā (piefiksēto interakciju skaits no mācībspēka puses); b) citu komandas dalībnieku sniegtais vidējais darba ieguldījuma novērtējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija (grupas) par sasniegtiem rezultātiem - 25%
Ikmēneša atskaite - 50% Komandas iekšējais novērtējums - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|