| Kods | DA5219 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Oglekļsaistīga tautsaimniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ilze Vamža, Dagnija Blumberga, Krista Laktuka, Jūlija Gušča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sniedz teorētiskas zināšanas par oglekļa apriti un tautsaimniecības ietekmi uz oglekļa cikliem. Tiks veidota izpratne par oglekļa uzkrāšanas un noglabāšanas iespējām oglekļa krātuvēs, tajā skaitā koksnes izstrādājumos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studējošo izpratni par oglekļa apriti tautsaimniecībā, kā arī sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas oglekļa piesaistes paņēmieniem aprēķiniem. Studiju kursa uzdevumi: - izveidot izpratni par oglekļa dabisko oglekļa apriti dabā; - sniegt zināšanas par antropogēnajām siltumnīcefekta gāzu emisijām; - veidot priekšstatu par oglekļa piesaistes paņēmieniem un tehnoloģijām; - veidot izpratni par lauksaimniecības un mežsaimniecības lomu oglekļa apritē; - sniegt ieskatu oglekļa tirdzniecības shēmās un projektos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot oglekļa aprites ciklus. - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi, grupu darbi.
Spēj saviem vārdiem izskaidrot dabisko oglekļa aprites ciklu, spēj uzskaitīt lielākās oglekļa krātuves. Pārzina ilgtspējīgu praksi un tehnoloģijām, kas samazina oglekļa emisijas. - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi, grupu darbi. Spēj uzskaitīt tehnoloģijas un pieejas oglekļa samazināšanai atmosfērā. Pārzina siltumnīcefekta gāzu nacionālā inventarizācijas kārtību. - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi, grupu darbi. Spēj saviem vārdiem izstāstīt siltumnīcefekta gāzu nacionālā inventarizācijas kārtību. Izprot zemes izmantošanas, zemes izmantošanas maiņas un mežu ietekmi (ZIZIM) uz oglekļa ciklu. - Pārbaudes veidi: eksāmens, praktiskie darbi, grupu darbi. Spēj saviem vārdiem izskaidrot ZIZIM ietekmi uz oglekļa ciklu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbi - 20%
Praktiskie darbi - 40% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas par klimata tehnoloģijām un SEG emisijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||