| Kods | IV0695 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Teritoriālās attīstības plānošana un novērtēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Armands Auziņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā studējošajiem iespējams iegūt teorētiskās un praktiskās zināšanas par teritoriālās attīstības plānošanu un plānojumu īstenošanu un saistīto procesu nozīmi starptautiskā, valsts, reģionālajā, pašvaldību un teritoriālo kopienu sociālekonomiskajā attīstībā un vides aizsardzībā. Studiju kurss ietver tēmas par teritoriālās attīstības plānošanas un attīstības novērtēšanas būtību, pieejām un paņēmieniem. Studējošie iegūst izpratni par teritoriālās attīstības plānošanas procesiem un praktiskas iemaņas teritorijas plānojuma izstrādē, publiskās apspriešanas organizēšanā un attīstības novērtējuma rezultātu izmantošanā lēmumu pieņemšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt izpratni par teritoriālās attīstības un tās novērtēšanas rezultātu nozīmi ilgtspējīgā attīstībā un veidot prasmes teritoriālās attīstības plānošanā un plānu īstenošanā. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt spējas lietot teritorijas plānošanas metodes un instrumentus; - veidot kompetenci publiskās līdzdalības organizēšanā (nozaru ekspertu sanāksmes, sabiedriskās apspriešanas); - attīstīt spējas iegūt, analizēt un novērtēt teritoriālās attīstības rezultātus; - attīstīt izpratni par publisko vērtību izmaiņām un to pieauguma izmantošanu ilgtspējīgā attīstībā un atbalstam lēmumu pieņemšanā; - attīstīt prasmes plānot un novērtēt attīstību, publiskot un apspriest iegūtos rezultātus; - veidot izpratni par nozaru ekspertu sanāksmju un sabiedriskās apspriešanas organizēšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot teritoriālās attīstības plānošanas un plānojumu īstenošanas nozīmi starptautiskā, valsts, reģionālajā, pašvaldību un teritoriālo kopienu attīstībā. - 1. situācijas analīze ar diskusiju - Teritorijas plānojuma risinājumi dažādiem plānošanas līmeņiem. Diskusija. Eksāmens. Izprot teritorijas attīstības plānošanas principus, metodes, procesus, normatīvo regulējumu un dokumentus. - 2. situācijas analīze ar diskusiju - Teritorijas attīstības plānošanas process un normatīvais regulējums. Eksāmens. Izprot teritorijas plānošanas instrumentu nozīmi un publisko līdzdalību teritoriju attīstībā un vides aizsardzībā. - 3. situācijas analīze ar diskusiju - Teritorijas plānošanas instrumentu izmantošana un publiskā iesaiste problēmas risinājumos. Eksāmens. Spēj analizēt un novērtēt teritoriālās attīstības efektus un ietekmi. - 4. situācijas analīze ar diskusiju - Teritorijas attīstības novērtēšana un analīze. Eksāmens. Izprot publisko vērtību izmaiņas un to pieauguma izmantošanas iespējas ilgtspējīgā attīstībā. - Grupu darbs - Tematiskā plānojuma izstrāde pašvaldības teritorijai. Diskusija. Eksāmens. Spēj argumentēt teritoriālās attīstības rezultātus, lēmumu veidošanas un publiskās iesaistes procesus. - Pētnieciskais darbs - publikācija par izvēlētu un saskaņotu teritoriālās attīstības plānošanas un attīstības lēmumu pamatošanas tēmu. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Četras situāciju analīzes: 1. situācijas analīze - Teritorijas plānojuma risinājumi dažādiem plānošanas līmeņiem; 2. situācijas analīze - Teritorijas attīstības plānošanas process un normatīvais regulējums; 3. situācijas analīze - Teritorijas plānošanas instrumentu izmantošana un publiskā iesaiste problēmas risinājumos; 4. situācijas analīze - Teritorijas attīstības novērtēšana un analīze. - 20%
Grupu darbs - Tematiskā plānojuma izstrāde pašvaldības teritorijai. - 30% Pētnieciskais darbs - publikācija par izvēlētu un saskaņotu teritoriālās attīstības plānošanas un attīstības lēmumu pamatošanas tēmu. - 20% Eksāmens - rakstiska un strukturēta atbilde uz iepriekš zināmu eksāmena jautājumu, atbilstoši kādai no studiju kursa tēmām. - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz zināšanām, kas iegūtas iepriekšējās studijās, t.sk. ekonomika, statistika un tās analīzes metodes, ģeoinformācijas pamati. Studiju kursam ir integrejošs raksturs, tas kalpo kā bāze turpmāk apgūstamajiem specializācijas studiju kursiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
|---|---|---|---|