Kods | DE0942 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datorredze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Katrīna Šmite | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss fokusējas uz 3D rekonstrukciju, kas piedāvā padziļinātu ieskatu trīsdimensiju modeļu ģenerēšanā no divdimensiju attēliem, kas ir mūsdienu datorredzes lietojumu svarīga daļa. Studiju kurss apvieno teorētiskās zināšanas ar praktisko pieredzi, tā ietvaros studenti pētīs stereo redzi, struktūras atveidošanu no kustības, punktu mākoņu apstrādi un dziļuma noteikšanas tehnoloģijas. Studiju kurss apskata tādas būtiskas tēmas kā kameras kalibrēšana, attēlu iezīmju atpazīšana un saskaņošana, kā arī algoritmu īstenošanu 3D modelēšanai un vizualizācijai. Veicot praktiskos darbus un grupas projektu, studenti iegūs nepieciešamās prasmes datorredzes lietojumprogrammu izstrādei, sākot no paplašinātās realitātes līdz vides rekonstrukcijai. Studiju kurss arī pievēršas pašreizējām problēmām un pētniecības iespējām 3D rekonstrukcijā, gatavojot studentus gan akadēmiskajiem mērķiem, gan nozares lietojumiem tādās jomās kā robotika, virtuālā realitāte un pilsētplānošana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa galvenais mērķis ir nodrošināt studentiem padziļinātas zināšanas un praktiskas iemaņas 3D rekonstrukcijā, kas ir svarīga datorredzes tehnoloģiju joma. Studentiem tiek sniegta iespēja apgūt un pilnveidot kompetences, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi izstrādātu un pielietotu 3D rekonstrukcijas metodes dažādos zinātniskos un praktiskos uzdevumos. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt padziļinātas zināšanas trīsdimensiju modeļu rekonstrukcijai no dažādu tipu datiem; - attīstīt spēju analizēt un interpretēt divdimensiju attēlu datus, lai veiktu precīzu trīsdimensiju rekonstrukciju; - attīstīt prasmi pielietot mūsdienu datorredzes tehnoloģijas un programmatūras rīkus 3D rekonstrukcijai; - attīstīt spēju plānot, vadīt un īstenot kompleksus datorredzes projektus, nodrošinot efektīvu komandas darbu un resursu izmantošanu; - attīstīt spēju integrēt jaunākās tehnoloģijas un pētniecības atziņas praktiskos projektos, veicinot tehnoloģisko progresu un inovāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina datorredzes un 3D rekonstrukcijas pamatprincipus, metodes un tehnoloģijas. - Eksāmens: jautājumi par atbilstošām tēmām. Izprot dažādu algoritmu un pieeju pielietojumu 3D objektu rekonstrukcijai. - Eksāmens: analītiskie uzdevumi, kuros nepieciešams pamatot algoritmu izvēli dažādu problēmu risināšanai. Spēj, darbā ar datorredzes rīkiem un bibliotēkām, veikt attēlu apstrādi un 3D rekonstrukciju. - Praktiskie darbi: patstāvīgi izpildīti individuālie uzdevumi, kas saistīti ar rīku izmantošanu atbilstošu problēmu risināšanai. Grupas projekts: projekta atskaitē pamatota rīku izvēle projekta uzdevuma izpildei. Spēj veikt datu analīzi, algoritmu implementāciju un optimizāciju specifiskām 3D rekonstrukcijas problēmām. - Praktiskie darbi: patstāvīgi izpildīti individuālie uzdevumi, kas saistīti ar datu analīzi un dažādu algoritmu implementāciju rekonstrukcijas problēmām. Grupas projekts: izstrādāta lietojumprogramma, kas spēj atrisināt izvēlēto 3D rekonstrukcijas problēmu. Spēj patstāvīgi veikt pētniecību, analizējot zinātniskās publikācijas un izmantojot jaunākās tehnoloģijas savos projektos. - Grupas projekts: projekta atskaite, kurā apskatītas aktuālas tehnoloģijas izvēlētās problēmas risināšanai. Spēj strādāt komandā, grupu projektos, spēj efektīvi komunicēt par saviem rezultātiem gan mutiski, gan rakstiski. - Grupas projekts: noprezentēts galarezultāts un iesniegta atskaite par paveikto projektu. Eksāmens: jautājumi, kas saistīti ar grupu projektu uzdevumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 20%
Praktiskie darbi - 40% Grupas projekts - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas lineārajā algebrā, varbūtības teorijā un programmēšanā Python vai C++ valodās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|