Kods | AD0203 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads dizaina teorijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Ulme | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veidots lai sniegtu pamatzināšanas dizaina teorijā. Studiju kurss sniegs ieskatu Latvijas un pasaules dizaina atšķirīgajās izpausmēs, sniegs ieskatu dažādu valstu dizaina piemēros, fokusējot uzmanību uz pēdējo gadu dizaina balvu ieguvējiem. Studējot, tiks apgūtas pētnieciskās iemaņas, prasmes strukturēt iegūto informāciju un prezentēt rezultātus grupai, tiek attīstītas komunikāciju prasmes un izpratne lietot terminoloģiju vismaz divās svešvalodās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: iepazīstināt ar dizaina teoriju un demonstrēt praktiskus piemērus dizaina gada balvas piemērus, un to nominantus Latvijā un pasaulē. Uzdevumi: 1. Nodrošināt izpratni par dizaina jomas specifiku, prasmi orientēties mūsdienu dizaina attīstības izpausmēs, sniegt zināšanas par jaunajiem dizaina virzieniem; 2. Nodrošināt prasmi izteikt savu viedokli profesionālā valodā, apzināti lietojot dizaina terminus un nozarei raksturīgos jēdzienus; 3. Veicināt apgūt prasmi attēlot, aprakstīt dizaina teorijas likumu būtību, to savstarpējo mijiedarbību un izpausmi dažādu: rūpniecisko, universālo un grafiskā dizaina virzienos, kā arī spēt attēlot to lietotājam; 4. Nodrošināt spēju turpmāk lietot zināšanas un prasmes rūpniecisko kolekciju, unikālu dizaina priekšmetu projektēšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un definēt dizaina teorijas pamataspektus, kā arī galvenos dizaina veidus, prot raksturot tos, nosaukt vadošos nozaru dizainerus. - Vērtēšanas metode: mājas darbi/eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji: mājas darbos- spēj apkopot augstā grafiskā kvalitātē un raksturot dizaina virzienus, raksturīgākos laikmeta dizainerus un viņu darbus. Eksāmenā- spēj atpazīt un vispārīgi aprakstīt dizaina virzienus, jomas, dizaina ikonas dažādās valstī Spēj attēlot, aprakstīt dizaina teorijas likumu būtību, to savstarpējo mijiedarbību un izpausmi dažādu - rūpniecisko, universālo un grafiskā dizaina virzienos, kā arī spēj ieraudzīt to izpausmi lietotāja uztveres procesā. - Vērtēšanas metode: prezentācija/eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: apkopojot prezentācijā iegūtos rezultātus, atšķirt un pamatot dizaina teorijas likumus, to izpausmi minētajos piemēros. Eksāmena laikā spēj veikt kopsavilkumu un prot analizēt doto tēmu, atbilstoši uzdevuma prasībām. Spēj izskaidrot un sniegt piemērus par kopīgajām un atšķirīgajām tendencēm dizaina vēsturiskajā attīstībā izvēlētās valsts kontekstā. - Vērtēšanas metode: prezentācija/ mājas darbs/ eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: mājas darbā sagatavotajā prezentācijā analizē sistematizē inovatīvākos dizaina attīstības virzienus dažādās valstīs 20 un 21. gs., prezentējot grupai savus rezultātus apgūst profesionālo valodu un runas kultūru. Spēj salīdzināt, izvērtēt un kritizēt dizaina objektu kompozicionālo risinājumu. - Vērtēšanas metodes: mājas darbi/prezentācija/eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: mājas darbā prezentācijā analizē un veic kopsavilkumu par apskatītiem dizaina darbiem kādā no izstādēm, analizējot objektu kompozicionālo risinājumu oriģinalitāti, prezentē eksāmena laikā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra darba regularitāte - mājas darbi, prezentācijas - 20%
Prezentāciju satura oriģinalitāte, novitāte - 30% Prezentāciju grafiskā kvalitāte, atbilstība uzdevuma prasībām - 30% Semestra darba prezentācija - eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valoda, kompozīcija, dizaina un tehnoloģiju pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|