Kods | DE0905 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātnisko projektu vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Nadežda Kuņicina, Ivars Raņķis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apskatīts inovatīvo procesu jēdziens, jauna produkta dzīves cikls, zinātniskās pētniecības vieta tautsaimniecībā, zinātniskā projekta būtība, ideja un tās zinātniskā izpēte, zinātnisko projektu finansēšanas iespējas, konkurss un tā dokumentācija, pētniecisko projektu plānošana, resursu plānošana un piesaiste, pētnieciskā projekta etapi, eksperimentu plānošana un datu apstrāde, projekta dokumentācijas plānošana, atskaite, publicēšana un darbs pie izgudrojumiem, efektivitātes novērtējums, attīstības projekts, partneru un finansējuma piesaiste, tehniskā dokumentācija, eksperimentālais modelis un tā pētīšana, izmēģinājuma eksperimentālā pārbaude.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir iemācīt doktorantiem pareizi plānot un realizēt zinātniskos projektus gan pētnieciskajā jomā, gan arī pētniecisko rezultātu apguves jomā. Galvenie uzdevumi ir palīdzēt izstrādāt individuālus projektu pieteikumus, dot studentiem pietiekamu pieredzi, lai viņi varētu vadīt zinātnisko projektu, saņemt norādījumus par ES finansiālajām iespējām un atbalstu pētniecības vajadzībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt adekvātu iepriekšējo pētījumu novērtējumu iespējamā zinātniskā projekta jomā. - Aizstāvēts izveidotais ievads disertācijas tēmā, atbilstoši sekmīgi novērtēts literatūras saraksts par disertācijas tēmu. Spēj izveidot zinātniskā projekta pieteikumu un to atbalstošos dokumentus. - Sekmīgi nokārtotas pārrunas par projektu pieteikšanu. Spēj pareizi izveidot projekta grupu, plānot tās darbu un izveidot darba uzdevumus un formulēt atskaites prasības par dalībnieku darbību. - Sekmīgi nokārtotas pārrunas par darba pie projekta izpildes plānošanu. Spēj izveidot izgudrojuma pieteikumu un tā dokumentāciju. - Aizstāvēts izveidotais patenta pieteikums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aizstāvēts izveidotais ievads disertācijas tēmā, atbilstoši sekmīgi novērtēts literatūras saraksts par disertācijas tēmu - 15%
Sekmīgi nokārtotas pārrunas par projektu pieteikšanu - 10% Sekmīgi nokārtotas pārrunas par darba pie projekta izpildes plānošanu - 15% Aizstāvēts izveidotais patenta pieteikums - 10% Izpildīts, nodots, aizstāvēts individuālais projekts - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas industriālajās tehnoloģijās maģistra studiju kursa līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|