Kods | BM0887 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Termodinamika un statistiskā fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Rusovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts zināšanu apguvei par termodinamisko sistēmu pētīšanas matemātiskajām analīzes metodēm un termodinamisko lielumu noteikšanas un aprēķināšanas metodēm komplicētās termodinamiskās sistēmās. Studenti izmanto apgūtās zināšanas konkrētu tehnisko sistēmu aprēķināšanai un izveidošanai, kā arī apgūst statistiskās fizikas pamatus. Studiju kurss sniedz padziļinātas prasmes siltumapmaiņas aprēķinu metožu izmantošanai siltumtehnikas sistēmās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt paplašinātas un padziļinātas zināšanas un prasmes termodinamikā un siltumapmaiņā. Studiju kursa uzdevumi izkopt prasmes termodinamisko sistēmu un procesu pētīšanu un analīzes metožu izmantošanu uz datortehnikas bāzes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprasts matemātisko aparātu, kas apraksta jebkuru termodinamiskas sistēmas stāvokli, un patstāvīgi veikt termodinamiskos aprēķinus. - Vērtēšanas metodes: praktiskie darbi, eksāmens.
Kritēriji: aprēķinu darbā ir dziļi izpētīta komplicētā termodinamiskā sistēma, ir atrasti visi parametri; eksāmenā ir paradīta pareiza procesa, cikla, sistēmas aprēķināšanas metodika. Spēj sastādīt, aprēķināt un novērtēt termodinamiskus ciklus siltuma ģenerējošām iekārtam, aukstuma mašīnām, alternatīvo enerģijas avotu izmantošanai. - Vērtēšanas metodes: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: aprēķinu darba un eksāmena izmantotas metodikas tiek izmantotas reālo objektu aprakstam - siltuma ģenerējošām iekārtām, aukstuma mašīnām, alternatīvo enerģijas avotu izmantošanas sistēmām. Spēj noteikt jebkurai termodinamiskai sistēmai pirmās, otrās, trešās un ceturtās kārtas robežnosacījumus. - Vērtēšanas metodes: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: students pārzina jebkura veida robežapstākļus, prot tos definēt sarežģītai un reālai termodinamiskai sistēmai. Spēj veikt zinātniskās literatūras pārskatu un izstrādāt zinātnisku publikāciju, uzstāties ar tā prezentāciju. - Vērtēšanas metodes: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: studējošais izstrādā publikāciju un prezentē zinātniskā konferencē vai nozarē organizētā pasākumā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, tehniskā termodinamika, siltumapmaiņa. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|