Kods | BM0886 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Degšanas teorētiskie aspekti ārējos laukos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnese Līckrastiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Lekciju kursā „Degšanas teorētiskie aspekti ārējos laukos” tiek apskatīta jonu veidošanās, satveršana un rekombinācija kopumā un degšanas zonā. Apskatītas iespējamās ķīmiskās reakcijas degšanas procesā, ārējo elektrisko, elektromagnētisko un magnētisko lauku ietekme uz joniem, elektroniem u.c. lādētām daļiņām. Priekšmets ietver arī liesmas jonizāciju, liesmas jonizācijas eksperimentālās pētīšanas metodes, jonizācijas īpatnības dažādos ārējos laukos.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt degšanas procesa specifiku un atšķirības dedzinot kurināmo dažādu lauku ietekmē – elektromagnētiskā, elektriskā vai magnētiskā laukos, gadījumā kad notiek pastiprināta molekulu jonizācija un atkarībā no degļa īpašībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Jāapgūst degļu formas, lieluma un citu parametru ietekme uz degšanas procesu un liesmas formu, izplatīšanos. - Aprēķinu darbs, eksāmens.
Kritēriji: students prot ar atbilstošiem matemātiskiem modeļiem un programmatūru attēlot degšanas procesu un liesmas formu atkarībā no degļa parametriem. Jāmāk noteikt elektriskā, magnētiskā un elektromagnētiskā lauka ietekmi uz liesmas formu, fronti, izplatīšanos, kā arī uz lādētām daļiņām. - Aprēķinu darbs, eksāmens. Kritēriji: students prot ar atbilstošiem matemātiskiem modeļiem un programmatūru izpētīt sakarību starp liesmas īpašībām un uzliktiem laukiem, prot novērtēt to kombinētu pielikšanu dažāda tipa degļiem. Jāorientējas iekšējas un ārējas metodes izmantošanā degšanas procesu pētījumos. - Aprēķinu darbs, eksāmens. Kritēriji: students pārzina elektriskās vadītspējas, lādēto daļiņu koncentrācijas, elektroniskās temperatūras mērīšanas metodes, spektrometrijas pamatus, kā arī citas ārējas un iekšējas metodes. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
students prot ar atbilstošiem matemātiskiem modeļiem un programmatūru attēlot degšanas procesu un liesmas formu atkarībā no degļa parametriem. - 30%
students prot ar atbilstošiem matemātiskiem modeļiem un programmatūru izpētīt sakarību starp liesmas īpašībām un uzliktiem laukiem, prot novērtēt to kombinētu pielikšanu dažāda tipa degļiem. - 30% students pārzina elektriskās vadītspējas, lādēto daļiņu koncentrācijas, elektroniskās temperatūras mērīšanas metodes, spektrometrijas pamatus, kā arī citas ārējas un iekšējas metodes. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Termodinamika un gāzes dinamika, degšanas procesu pamati, vides aizsardzības pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|