Kods | DE0901 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Augstskolu didaktika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Zigmunde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmeta saturs iepazīstina ar didaktikas likumsakarībām un pamatkategorijām, atklāj izglītības procesa specifiku augstskolā, veido izpratni par didaktikas attīstības tendencēm. Līdztekus teorētiskajām zināšanām tiek apgūtas prasmes veidot studiju priekšmeta satura apguves didaktisko modeli, izvēlēties plānotajiem mācību rezultātiem atbilstošas mācību un mācību sasniegumu novērtēšanas metodes. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Veidot izpratni par didaktikas teorijām un pamatkategorijām, par studiju procesu, kā arī attīstīt prasmi izstrādāt un didaktiski pamatot studiju kursa/ atsevišķa temata izvērstu aprakstu. Prasme modelēt mācību nodarbību un prezentēt to. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
izprot mācību teoriju un didaktisko modeļu daudzveidību - Eseja spēj izvērtēt atšķirīgu didaktisko modeļu pedagoģisko lietderību, noteikt katra riska faktorus - Didaktisko pieeju salīdzinoša analīze spēj izraudzīties studiju kursa vai atsevišķa temata apguves mērķim/uzdevumiem pedagoģiski lietderīgāko mācību metodi un organizācijas formu - Patstāvīgais darbs - kursa temata izvērsts plānojums un tā didaktiskā analīze spēj izstrādāt e-studiju kursa skices projektu - Ideju karte spēj didaktiski izvērtēt studiju priekšmeta aprakstu satura un procesa vienībā ( mērķis - līdzekļi -rezultāts- vērtēšana) - Praktiskais darbs spēj sagatavot īsu ( līdz 10 minūšu) prezentāciju par aktuālu augstskolas didaktikas problēmu - Prezentācija. Studiju rezultātu galīga vērtēšana - - eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par izziņas procesiem, mācīšanās stiliem un to izpausmēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|