DE0901 Augstskolu didaktika

Kods DE0901
Nosaukums Augstskolu didaktika
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Alīda Zigmunde
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju priekšmeta saturs iepazīstina ar didaktikas likumsakarībām un pamatkategorijām, atklāj izglītības procesa specifiku augstskolā, veido izpratni par didaktikas attīstības tendencēm. Līdztekus teorētiskajām zināšanām tiek apgūtas prasmes veidot studiju priekšmeta satura apguves didaktisko modeli, izvēlēties plānotajiem mācību rezultātiem atbilstošas mācību un mācību sasniegumu novērtēšanas metodes. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Didaktika- zinātne par mācīšanu un mācīšanos. Didaktikas kategorijas, vispārīgās likumsakarības un pamatprincipi. 4 6 0 0
Mūsdienu didaktikas attīstības tendences. Docētāja pamatkompetences. Docētāja un studentu sadarbība studiju procesā. 4 6 0 0
Augstskolu didaktikas specifika un pamatkategorijas. Mācību teoriju un didaktisko modeļu daudzveidība 8 10 0 0
Studentu motivācijas problēmas un to didaktiskie risinājumi. 2 4 0 0
Programmu veidošana Boloņas procesa kontekstā . Orientācija uz studiju rezultātiem. 4 5 0 0
Studiju programmu un studiju priekšmeta satura izveides pamatprincipi. 2 4 0 0
Studiju priekšmeta satura izstrādes ciklveida process. Satura horizontālās un vertikālās saiknes. 4 6 0 0
Mācību rezultāti un izglītības mērķu taksonomijas. 4 5 0 0
Pašvirzīts studiju process un tā pedagoģiskie nosacījumi. 6 8 0 0
Mācību metodes un organizācijas formas.Lekcijas struktūras varianti. 4 8 0 0
Informācijas tehnoloģijas izglītībā. E-studiju vide. PowerPoint-a izmantošanas didaktiskie aspekti. 6 10 0 0
Vērtēšana: funkcijas, veidi, metodes un formas. Vērtēšanas vispārdidaktiskās prasības. 6 8 0 0
Studentu patstāvīgo darbu veidi un to pedagoģiskā vadība.Projekts un tā izstrādes pedagoģiskā vadība. 6 8 0 0
Pedagoģiskie nosacījumi produktīvai mācību videi. Studentu kritiskās domāšanas veicināšana. 4 8 0 0
Kopā: 64 96 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Veidot izpratni par didaktikas teorijām un pamatkategorijām, par studiju procesu, kā arī attīstīt prasmi izstrādāt un didaktiski pamatot studiju kursa/ atsevišķa temata izvērstu aprakstu. Prasme modelēt mācību nodarbību un prezentēt to.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
izprot mācību teoriju un didaktisko modeļu daudzveidību - Eseja
spēj izvērtēt atšķirīgu didaktisko modeļu pedagoģisko lietderību, noteikt katra riska faktorus - Didaktisko pieeju salīdzinoša analīze
spēj izraudzīties studiju kursa vai atsevišķa temata apguves mērķim/uzdevumiem pedagoģiski lietderīgāko mācību metodi un organizācijas formu - Patstāvīgais darbs - kursa temata izvērsts plānojums un tā didaktiskā analīze
spēj izstrādāt e-studiju kursa skices projektu - Ideju karte
spēj didaktiski izvērtēt studiju priekšmeta aprakstu satura un procesa vienībā ( mērķis - līdzekļi -rezultāts- vērtēšana) - Praktiskais darbs
spēj sagatavot īsu ( līdz 10 minūšu) prezentāciju par aktuālu augstskolas didaktikas problēmu - Prezentācija.
Studiju rezultātu galīga vērtēšana - - eksāmens.
Priekšzināšanas Zināšanas par izziņas procesiem, mācīšanās stiliem un to izpausmēm.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]