Kods | DE0892 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātiskās metodes enerģētikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anatolijs Mahņitko, Aleksandrs Dolgicers, Romāns Petričenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 13.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa laikā students iepazīstas ar populāriem skaitliskiem matemātiskiem metodēm, kuras pielieto dažādās enerģētikas un elektrotehnikas nozarēs. Īpaša uzmanība tiek pievērsta lēmumu pieņemšanas gadījumiem nenoteiktības apstākļos. Tiek analizēti lineāri, nelineāri, dinamiskās programmēšanas u.c. algoritmi specifiskas enerģētisko sistēmu uzdevumu risinājumam.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kurs mērķis ir sniegt iespēju paplašināt elektroenerģētikas specialitāšu doktorantu redzesloku skaitlisko matemātisko metožu pielietošanā dažādas elektroenerģētikas jomās promocijas darba tēmas efektīvākai un veiksmīgai risināšanai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt doktorantus ar matemātikas skaitļošanas metodēm, kuras zinot un pielietojot var veiksmīgi atrisināt problēmas, kas ir saistītas ar elektroenerģētikas jautājumiem. 2. Pilnveidot doktorantu zināšanas matricu teorijā. 3. Paplašināt doktorantu zināšanas funkciju interpolācijas un aproksimācijas jautājumos. 4. Papildināt doktorantu sapratni lēmumu pieņemšanas metožu apgabalā, veselu skaitļu uzdevumu risināšanas jautājumos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj sintezēt jebkuru no apskatītajām kursā lineāru un nelineāru vienādojumu sistēmu risināšanas metodēm. - Patstāvīgā darba kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens. Prot izanalizēt ierobežojumu ietekmi uz energosistēmas optimizācijas metodēm. - Patstāvīgā darba kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens. Spēj sintezēt procesu prognozes, kas figurē promocijas darbā. - Patstāvīgā darba kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens. Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskajam pētījumam atbilstošas matemātiskas metodes. - Patstāvīgā darba kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens. Prot izveidot promocijas darba tēmai atbilstošu matemātisko modeli. - Patstāvīgā darba kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens. Spēj veikt vajadzīgos atbilstošas aprēķinus, izmantojot sintezēto modeli un izvēlēto metodi. - Patstāvīgā darba kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgā darba kvalitatīvs vērtējums - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | inženierzinātņu maģistrs vai tam pielīdzināts grāds. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|