Kods | BM0851 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Betonmācība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Genādijs Šahmenko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Betona struktūras elementi un to savstarpējā mijiedarbība. Betona struktūras elementu ietekme uz betona (sacietējoša) fizikāli-mehāniskajām īpašībām. Betona ilgizturība un galvenie faktori, kas to nosaka. Betona izejmateriāli un to specifiskās īpašības. Betona sastāvu projektēšana (specmetodes un aprēķini). Perspektīvie virzieni betonmācības attīstībā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Veidot zinātnisko izpratni un sniegt praktiskas zināšanas par betona struktūru un tā īpašībām. Dot teorētiskas zināšanas par betona (svaiga betona masa un sacietējis betons) īpašību izmaiņu ražošanai nepieciešamajā virzienā. Attīstīt eksperimentālā darba iemaņas un darba rezultātu analīzes vispārinājumu. Vispārējās priekšmeta izpratnes un sistēmiskas domāšanas attīstīšana: Izpratnes veidošana par betona struktūru, tās īpašībām un to savstarpējo saikni. Priekšmeta vispārējo speciālo zināšanu apgūšana: Betona īpašību praktiska izmantošana , tehnoloģisku uzdevumu risinājumā. Priekšmeta konkrēto speciālo zināšanu apgūšana: Konkrētu, detalizētu tehnoloģisku situāciju analīze un novērtēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un pārvalda betonu galvenās, raksturīgās īpašības, spēj noteikt lietojuma veidu - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, laboratorijas darbi un eksāmens. Spēj salīdzināt savā starpā dažādus specializētus betonus un piemeklēt to optimālu un pamatotu nomaiņu vai aizstāšanu ar analogu betona materiālu. Spēj izmainīt betonu īpašības. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, laboratorijas darbi, eksāmens. Spēj atbildēt uz pasniedzēja jautājumiem par betonu īpašībām un lietojumu - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, laboratorijas darbi. Spēj ar empīriskām un aprēķinu metodēm, ar testiem noteikt skaitliskās vērtības galvenajām betonu īpašībām - Pārbaudes veidi: testi, laboratorijas darbi. Pārzina un pārvalda betonu galvenās, raksturīgās īpašības, arī reoloģiskās īpašības un spēj noteikt lietojuma veidu - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, laboratorijas darbi un eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums un aktivitāte - 7%
Pārbaudes darbi: kvalitātes un atbilstības novērtēšanas teorētiskie aspekti, atbilstības novērtēšanas sistēma, tās elementi un procedūras - 15% Grupu darbs: produkta atbilstības novērtēšana saskaņā ar atbilstības novērtēšanas darbības moduļa prasībām un rezultātu prezentācija - 15% Izpildīti un aizstāvēti laboratorijas darbi - 25% Nokārtots eksāmens - 38% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, Fizika, Būvmateriāli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|