Kods | BM0846 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Augstākā ģeodēzija (speckurss) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ģeodēzija un kartogrāfija, ģeomātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kaminskis, Māris Kaļinka, Jānis Ancāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ievads par ģeodēzijas iedalījumu un kopsakarībām ar citām zinātnes nozarēm. Izprast zemes potenciāla teorijas pamata sakarības. Novērtēt gravitācijas lauku, tā īpašības virs zemes. Kosmiskās metodes un tehnoloģijas gravitācijas lauka modelēšanai. Dažādu gravimetrisko metožu salīdzinājums, novērtējums un redukcijas. Augstumu virs jūras līmeņa noteikšanas veidi un ceļi. Baltijas jūras altimetrisko mērījumu teorētiskie un praktiskie risinājumi. Pašas zemes formas, ģeometrijas apraksts, koordinātu transformācija. Speciālo kosmisko metožu pielietojums. Fizikālās ģeodēzijas statisko metožu novērtējums. Metožu daudzveidība Zemes figūras noteikšanā. Aprēķināšanas metodes līmeņvirsmām, interneta resursu pieejamība un lietošana jaunu zinātnes atziņu apguvei.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir iepazīstināt doktorantus ar ģeodēzijas nozares plašo sadalījumu un tās īpašo nozīmi ģeozinātņu saimē, tādējādi spējot risināt praktiskus un sarežģītus ģeodēzijas un kartogrāfijas un vēl citu nozaru uzdevumus. Izprast priekšmeta piesaisti ģeodēziskajiem darbiem Latvijā un Baltijā. Iegūt zināšanas par koordinātu telpas izmantošanu un uzturēšanu tautsaimniecības, izglītības un zinātnes vajadzībām, pielietojot tās specifiskos darba uzdevumos. Pēc priekšmeta apguves jāspēj brīvi orientēties teorētiskās ģeodēzijas jautājumos un rast risinājumu daudzās nestandarta situācijās. Patstāvīgi risinās komplicētus darba jautājumus par koordinātām, to izmaiņām laikā un telpā, ģeodinamikas aspekt | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties augstākās ģeodēzijas tēmās un to kopsakarībās. - Pārbaudes veids: pārrunas, semināri, ieskaite.
Kritēriji: orientējas terminos, raksturo priekšmeta funkcijas un uzdevumus. Spēj izvērtēt augstākās ģeodēzijas problēmas un dot iespējamo risinājumu. - Pārbaudes veids: pārrunas, semināri, ieskaite. Kritēriji: orientējas terminos, raksturo priekšmeta funkcijas un uzdevumus. Spēj padziļināti izklāstīt augstākās ģeodēzijas globālos jautājumus nozares kontekstā. - Pārbaudes veids: pārrunas, semināri, ieskaite. Kritēriji: detalizēti izklāstīt teorētiskos risinājumus, spēj patstāvīgi diskutēt par tiem. Spēj pamatot un analizēt sasniegtos rezultātus, piedāvāt turpmākus risinājumus, uzskaitīt veicamos darbus. - Pārbaudes veids: pārrunas, semināri, eksāmens. Kritēriji: izmantojot iegūtās zināšanas, var sastādīt specifiskas novērojumu programmas, piedāvāt nestandarta uzdevuma risinājuma veidus un to pamatot. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzstāšanās ar prezentāciju zinātniskajā seminārā - 20%
Izpildīts patstāvīgais darbs (teorētiskie un praktiskie uzdevumi, nestandarta aprēķini) - 40% Nokārtots eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|