Kods | BM0834 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltuma tehnoloģijas speckurss | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lana Migla, Kristina Ļebedeva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā students gūst padziļinātas zināšanas par siltuma tehnoloģijām. Studiju kurss ietver pilnvērtīgas teorētiskās zināšanas lekciju formā, gan par klasiskiem tehnoloģiju risinājumiem, gan par inovatīviem un perspektīvajiem inovatīviem resursiem, kas balstītas uz jaunākās zinātniskās literatūras. Līdzās tam studenti veic praktiskos darbus, kas dod iespēju patstāvīgi pielietot zināšanas praksē. Apgūstot studiju kursu, students spēj orientēties dažādos kurināmajos, to ieguves un izmantošanas tehnoloģijā, kā arī spēj raksturot tehnoloģiskos procesus.. Kā arī spēj izvērtēt šādas tehnoloģijas izmantošanas ietekmi uz vidi. Students spēj izvērtēt dažādu siltuma avotu potenciālu konkrētu apkures sistēmu vajadzībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa galvenais mērķis ir sniegt izpratni par termodinamiskajiem procesiem siltumapgādes sistēmās, siltuma patērēšanas veidiem un siltuma nesējiem, par apkuri, ventilāciju, gaisa kondicionēšanu un karstā ūdens apgādi. Studiju kursa uzdevumi ir: • Sniegt padziļinātas zināšanas par klasiskām un inovatīvām siltuma ražošanas tehnoloģijām. • Pilnveidot zināšanas par siltuma ražošanas procesa fizikāli-ķīmiskajām norisēm. • Sniegt zināšanas par dažādu siltuma ražojošo tehnoloģiju tehniski-ekonomisko salīdzinājumu. • Sniegt zināšanas par siltuma ražošanas sistēmu energoefektivitāti un mijiedarbību ar vidi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt enerģijas bilances aprēķinus centralizētām un decentralizētām siltumapgādes sistēmām. - Praktiskais darbs. Eksāmens. Prot noteikt koģenerācijas avotu jaudas, orientējas tehnoloģiskajos procesos. Brīvi pārvalda saistītos reglamentējošos un normatīvos aktus. - Praktiskais darbs. Eksāmens. Spēj aprēķināt siltuma pārvades un sadales tīklu sistēmas un prot izprojektēt, grafiski attēlot siltumtīklus. - Praktiskais darbs. Eksāmens. Spēj veikt siltuma zudumu aprēķinus ēkai, ēku grupai, rajonam, lai izvēlētos piemērotāko siltuma avotu, tā jaudu un citus noteicošos faktorus. - Praktiskais darbs. Eksāmens. Pārzina centralizētās sistēmas struktūru, situāciju Latvijā, zina siltuma tarifu veidošanās principus un siltuma uzskaites nozīmi. - Praktiskais darbs. Eksāmens. Prot noteikt dažādu siltuma ražošanas procesu ietekmi uz vidi. - Praktiskais darbs. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nokārtots eksāmens - 50%
Izpildīti praktiskie darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikā, Fizikā, Būvniecības siltumfizikā, Siltumapgādē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|