Kods | IV0688 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu sociālo zinātņu teorijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Gaile-Sarkane, Inga Lapiņa, Ineta Geipele, Nataļja Lāce, Maija Šenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss „Mūsdienu sociālo teorijas ” aptver nozīmīgākās sociālo zinātņu teorijas vēsturiskā un mūsdienu skatījumā, nodrošina izpratnes attīstību par teoriju savstarpējo saikni un veicina dažādu teorētisko pieeju izmantošanu zinātniskajos pētījumos. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis - sniegt studējošajiem padziļinātas zināšanas par sociālo zinātņu teorijām un to izmantošanu. Programmas apguvi noslēdz eksāmens. Gala vērtējums ietver eksāmena vērtējumu (līdz 50% no gala vērtējuma), individuālo, grupas darbu, seminārnodarbību, referātu u.c. pārbaudes veidu vērtējumu, kurā studējošais demonstrē: - zināšanas mūsdienu sociālo zinātņu teorijās un to izmantošanas jomās; - prasmi iegūt, apkopot, apstrādāt, analizēt un salīdzināt informāciju, kas saistīta ar sociālo vadības un ekonomikas teoriju problemātiku; - prasmi izmantot teorētiskos instrumentus un metodes sociālo zinātņu problēmas oriģinālai risināšanai; - prasmi prezentēt pētījumu rezultātus un | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina sociālo zinātņu teorijas, var definēt to savstarpējo saikni, prot diskutēt par vadības problemātiku salīdzinot dažādu teorētisko pieeju izmantošanu. - Grupu darbs, diskusijas seminārnodarbībās, prezentācijas, kontroldarbs. Pārzina un izprot aktuālākās sociālo zinātņu teorijas un atziņas. Spēj veikt dažādu sociālo zinātņu teoriju patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu. - Grupu darbs, diskusijas seminārnodarbībās, prezentācijas. Studenti spēj skaidrot un pamatot sociālo, ekonomisko un citu vides aspektu ietekmi uz vadības lēmumu pieņemšanu. - Grupu darbs, diskusijas seminārnodabībās, prezentācijas, kontroldarbs, individuālie uzdevumi/pētījums. Spēj diskutēt par galvenajiem principiem, pieņēmumiem vai teorijām sociālajās zinātnēs, t.sk. vadībzinātnē un ekonomikā. - Darba seminārnodarbībās vērtējums, individuālo pētījumu prezentācija un tai sekojošā diskusija. Spēj patstāvīgi rakstiski un mutiski komunicēt, parādot izpratni sociālo zinātņu teorijām un to lietošanu praksē. - Grupu darbs, diskusijas seminārnodabībās, prezentācijas, individuālie uzdevumi. Spēj patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt individuālu pētījumu. - Individuālais pētījums - sistemātisks literatūras pārskats. Individuālie uzdevumi. Spēj patstāvīgi veikt pētījumu un pārvalda ar sistemātisko literatūras analīzi saistītās pētniecības metodoloģijas elementus - Individuālais pētījums - sistemātisks literatūras pārskats. Spēj prezentēt pētījuma rezultātus un skaidrot ar pētniecību vai inovatīviem uzdevumiem saistītus jautājumus sociālo zinātņu jomā - Individuālā pētījuma sistemātisks literatūras pārskata prezentācija, diskusijas seminārnodarbībās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuāls pētījums (sistemātisks literatūras pārskats) - 20%
Individuālā pētījuma prezentācija, zinātniskā diskusija - 20% Individuālie uzdevumi atbilstoši klātienes nodarbību tematikai (8...16) - 15% Kontroldarbi (max 2) - 5% Grupu darbs un dalība seminārnodarbībās - 10% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Atbilstoši uzņemšanas studiju programmas nosacījumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|