Kods | DA3302 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātniskie semināri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Turks, Andris Šutka, Kaspars Traskovskis, Jānis Ločs, Remo Merijs-Meri, Juris Blūms, Māris Knite | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studējošais iepazīstas ar jaunākajās zinātniskajās publikācijās un patentos ietverto informāciju, tās izklāstīšanas veidu un nozīmi ķīmijas, ķīmijas tehnoloģijas, fizikas un materiālzinātnes jomas attīstībā. Studiju kursa saturs ir orientēts uz regulāru jaunāko zinātnisko publikāciju analīzi, diskusiju par atbilstošās tēmas attīstības tendencēm un iespējamo praktisko pielietojumu kādas zinātniskas problēmas risināšanā. Tāpat studiju kursa dalībnieki sagatavo un prezentē mikroapskatu, tādā veidā nostiprinot un padziļinot gan literatūras apkopošanas un analīzes iemaņas, gan arī publikāciju sagatavošanas prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nostiprināt un padziļināt teorētiskās zināšanas, attīstīt kritiskas analīzes spēju par ķīmijas, ķīmijas tehnoloģijas, materiālzinātnes vai fizikas jautājumiem, jaunākajām tendencēm un sasniegumiem, attīstības procesiem. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt prasmes atrast informāciju par zinātniskiem pētījumiem, novērtēt iegūtos rezultātus, analizēt zinātniskas publikācijas, attīstīt prasmi uzstāties zinātniskā seminārā, lietot nozares terminoloģiju, aizstāvēt savu viedokli, diskutēt par pētījumiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Analītiski apkopo, strukturē un izskaidro aktuālu pētījumu saturu - Eksāmens, kontroldarbi Prezentē zinātnisko informāciju un pamatoti aizstāv savu viedokli, lietojot zinātnisko terminoloģiju - Kontroldarbi, eksāmens Kritiski izvēlas zinātniskā mērķa sasniegšanas iespējas, pamato tās un salīdzina alternatīvas - Kontroldarbi, eksāmens Argumentēti diskutē par aktuāliem zinātnes virzieniem un pētījumu rezultātiem - Kontroldarbi, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 75%
Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|