Kods | BM0815 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Apvidus skaitliskie modeļi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ģeodēzija un kartogrāfija, ģeomātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Kaļinka, Jānis Ancāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Teorētiskie pamati: apvidus objektu klasificēšana, objektu katalogs, topogrāfisko datu struktūras. Situācijas un augstumu modeļi, darbības ar tiem. Realizācija: tehniskie un programmatiskie līdzekļi, datu apmaiņa, lietošanas sfēras. Modelēšanas, interpolēšanas un kartēšanas procedūras zemes virsmai. Reljefa modeļu saglabāšana- kompresija un precizitātes zudumi. Digitālo virsmas modeļu aplikācijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Gūt priekšstatu par skaitlisko apvidus modeļu veidošanas principiem. Pārzināt reljefa modeļu veidus un to pielietošanas iespējas. Pēc priekšmeta beigšanas students, pārbaudot savu datu kvalitāti, spēj izveidot optimālāko Zemes virsmas fragmenta skaitlisko modeli atbilstoši savam inženiertehniskajam mērķim, spēj vizuāli attēlot savu modeli un tā precizitāti. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvēlēties situācijai atbilstošāko modelēšanas paņēmienu, vienlaicīgi pārbaudot sākotnējo datu kvalitāti. - Laboratorijas darbi, patstāvīgs mājas darbs, pārbaudes darbs, eksāmens. Spēj vizualizēt savu modeli un arī sava modeļa precizitāti. - Laboratorijas darbi, patstāvīgs mājas darbs, eksāmens. Spēj novērtēt izmantoto datorprogrammu atbilstību balstoties uz savām teorētiskajām zināšanām. - Laboratorijas darbi, patstāvīgs mājas darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 40%
Patstāvīgs mājas darbs - 20% Pārbaudes dari - 20% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datorgrafika, ģeodēzija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|