Kods | BM0804 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Transporta procesu optimizācijas metodes(speckurss) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aloizs Lešinskis, Sergejs Bratarčuks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Matemātiskās programmēšanas uzdevumu klasifikācija transporta procesiem. Lineārās programmēšanas uzdevumi (LPU) un to risināšanas metodes. Transporta uzdevumi un to risināšanas algoritmi. Dinamiskā programmēšana daudzetapu procesu optimizācijai. Gradienta metode diferencējamo funkciju optimizācijai. Diferencējamo funkciju ar lineāriem ierobežojumiem optimizācija. Pielietošanas piemēri sarežģītu transporta procesu optimizācijai. Darbs optimizācijas datoru programmu paketēs.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt studentiem teorētiskās zināšanas par optimizācijas metodēm un praktiskās iemaņas to pielietošanai transporta procesu optimizācijā. Iemācīt studentus pieskaitīt problēmas, kuras rodas transporta sistēmās, noteiktai matemātiskās programmēšanas klasei un piemeklēt labāko to risināšanas metodi un algoritmu. Prast patstāvīgi ieprogrammēt algoritmu MathCad vai izmantot gatavas programmu pakotnes (piemēram, WinQSB). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti zina lineārās programmēšanas, transporta uzdevumu, dinamiskās programmēšanas un nelineārās programmēšanas uzdevumu nostādnes un īpašības; - Laboratorijas darbi datorklasē. Studenti zina augstāk minēto uzdevumu risināšanas metodes un algoritmus; - Laboratorijas darbi datorklasē. Studenti prot izmantot savas teorētiskās zināšanas konkrēto uzdevumu atrisināšanā: prot sastādīt uzdevuma matemātisko modeli, pieskaitīt šo uzdevumu noteiktai matemātiskās programmēšanas klasei, izvēlēties un realizēt uzdevuma risināšanas metodi, kā arī iegūt un interpretēt rezultātus. - Studiju darbs, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 40%
Studiju darbs - 30% Apmeklējums - 10% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skaitliskās metodes, lineārā algebra, programmēšana, t.sk. MathCad vidē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|