Kods | DE0864 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sensori un sensoru tīkli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Bļizņuks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā ir aplūkotas daudzu veidu tehnoloģijas un lietojumi. Īpaša uzmanība pievērsta jaunu inovatīvu tehnoloģiju un lietojumu (autonomā vadība, kognitīvās platformas, heterogeni un klasterizēti daudzlīmeņu bezvadu sensoru tīkli) pētīšanas, modelēšanas metodēm, kā arī arhitektūras un infrastruktūras izstrādei. Studiju kursā iekļautas tīklu projektēšanas metodes, tīklu servisam orientētu arhitektūru izveides pamatjautājumi. Studentiem paredzēts eksperimentēt ar modeļu izstrādes un darbināšanas tehnoloģijām. Tiks apgūti sensoru tīklu vadības un pārvaldības paņēmieni, atbilstoši populārākajām servisu pārvaldības metodēm un standartiem. Studiju kursā tiek izmantotas iepriekš apgūtas zināšanas datoru tīklu teorijā. Studenti tiek iepazīstināti ar jaunākajiem pētījumiem sensoru tehnoloģijas un lietojumos: režģiskā tīklošana, virtuālie privātie tīkli, tīkla arhitektūru veidošana, standartizācija heterogēnos tīklos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot speciālistus, kuri spēj izmantot, piemeklēt un izstrādāt visāda veida sensoru tīklu tehnoloģijā sakņotus dažādu procesu attīstību veicinošus risinājumus. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt spēju analizēt aktuālos protokolus un izvēlēties atbilstošāko katram konkrētam uzdevumam; - attīstīt spēju piedāvāt uzdevumam atbilstošo sensoru tīklu arhitektūru; - attīstīt spēju veidot sensoru datu apstrādes programmu mikrokontrollerim; - iemācīt veidot sensoru un mikrokontrolleru elektronisko slēguma shēmu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apspriest sensoru tīklu pamatprincipus, priekšrocības un ierobežojumus, pārzina infrastruktūras elementus un tehnoloģiju dzīves ciklus. - Eksāmens. Spēj argumentēt tīklu tehnoloģiju ieviešanas (vai arī neieviešanas) nepieciešamību atkarībā no ražošanas ( biznesa) procesa veida. - Praktiskie darbi. Izmantojot atbilstošus rīkus, spēj patstāvīgi izmantot gatavas metodes un modeļus, lai integrētu ražošanas ( biznesa) procesos, izvēloties starp tiem piemērotākos attiecībā pret izvēlētiem mērķiem. - Praktiskie darbi. Spēj uzraudzīt tehnoloģijas veiktspēju vadāmos ražošanas procesos. - Laboratorijas darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 25%
Laboratorijas darbi - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešams bakalaura akadēmiskais grāds inženierzinātnēs vai dabaszinātnēs, vai sociālās zinātnēs (ekonomikā, vadībzinātnē) vai bakalaura profesionālais grāds nosauktajām zinātnes nozarēm atbilstošās jomās vai tām pielīdzināma izglītība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|