IV0681 Jaunās produkcijas tirgzinības

Kods IV0681
Nosaukums Jaunās produkcijas tirgzinības
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Zinātniski pētnieciskie darbi un tirgzinības. Tirgus segmentācija. Patērētāju un ražotāju tirgzinību sistēma. Tirgzinības faktori, koncepcijas, definīcijas. Tirgzinības definīcijas modelis. Jaunas produkcijas tirgzinības veidi. Kvalitātes loma jaunas produkcijas tirgzinības. Produkta dzīvēs cikli. Jaunas produkcijas konkurētspēja un cenu veidošana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads. 2 2 0 0
2. Produkts, tā raksturlielumi, sortiments. 6 4 0 0
3. Produkta dzīves cikls. 4 6 0 0
4. Tirgus segmentācija. 4 4 0 0
5. Jaunu produktu attīstīšanas posmi. 6 6 0 0
6. Jaunu produktu ideju vākšanas metodes. 4 6 0 0
7. Jauna produkta testēšana. 4 4 0 0
8. Jaunu produktu virzīšana tirgū. 6 6 0 0
9. Produktu cenu plānošana. 4 2 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: Jaunas produkcijas tirgzinības ir mācību priekšmets, kas palīdzēs veidot izpratni par jaunas produkcijas tirgzinībām un iegūt prasmi patstāvīgi pieņemt ekonomiski pamatotus lēmumus. Mācību priekšmeta mērķis ir risināt uzdevumus, kas saistīti ar produktu pārdošanu un patērētāja vajadzību apmierināšanu. Uzdevumi: • padziļināt iepriekš iegūtas zināšanas par tiem tirgzinību jautājumiem, kas saistīti ar jauno produkciju; • iemācīties noteikt un novērtēt tirgzinību problēmas, kas saistītas ar jaunu produktu ieviešanu tirgū; • veidot spējas izstrādāt jaunus produktus; • iemācīties veidot tirgzinību stratēģijas un plānu jaunam produktam, novērtēt tirgzinību budžetu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzinā produkta raksturlielumus, produkta līmeņus, produkta sortimenta platumu un dziļumu, produkcijas kvalitātes sistēmu, kvalitātes rādītājus. - Uzdevumi, situācijas analīze.
Pārzina jaunu produktu tirgus veidus un to raksturojumu, tirgus segmentēšanas īpatnības, patērētāja, cenas un produkta lomu tirgus segmentācijā. - Uzdevumi, situācijas analīze.
Prot pielietot dažādas ideju ģenerēšanas metodes, tādas kā Prāta vētra, Delfi metode, produkta īpašību modifikācija, Nominālā grupa. - Uzdevumi, situācijas analīze.
Prot izstrādāt testēšanas plānu jaunai produkcijai, veikt anketēšanu, izmēģinājumus. - Uzdevumi, situācijas analīze.
Pārzina virzīšanas metodes, cenu veidošanas faktorus un metodes. - Uzdevumi, situācijas analīze
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Individuālais darbs - 30%
Grupu darbi (uzdevumi, situāciju analīzes) - 70%
 
Priekšzināšanas Uzņēmējdarbības ekonomika
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 0.0 16.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]