Kods | BM0783 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Skaitliskā analīze mašīnu dinamikas pētīšanā (maģistriem) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sabīne Upnere, Jānis Auziņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis ir pamatkurss par skaitlisko metožu pielietošanu mašīnu un mehānismu dinamikas analīzē un optimizācijā. Šajās jomās pētniekiem nākas saskarties ar grūtām skaitliskās matemātikas problēmām, kuru atrisināšanai nepietiek ar augstākās matemātikas un skaitlisko metožu pamatkursiem. Kursa galvenās tēmas:. Inženieraprēķinu ideoloģija: precizitāte, stabilitāte, darbietilpība, automatizācija. Lineāru sistēmu analīze frekvenču un laika diapazonā. Nelineāru sistēmu analīzes metodes. Skaitlisko metožu stabilitāte. Cietās un slikti definētās sistēmas. Aizklātās metodes. Mehānismi ar ģeometriskām saitēm: diferenciāli-algebriskās sistēmas. Mašīnu vadības sistēmu analīze. Dinamisko modeļu vienkāršošana. Programmatūra: MathCad, WorkingModel, MSC ADAMS.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir apgūt pamatprincipus skaitlisko metožu pielietojumam mašīnu, mehānismu un citu dinamisku sistēmu analīzē un optimizācijā. Pēc kursa apgūšanas studenti būs spējīgi: (1) pirms modelēšanas vai optimizācijas uzdevuma veikšanas novērtēt tā darbietilpību un paredzēt problēmas, ar kurām nāksies saskarties, (2) spēs lietot universālo programmatūru MathCad un specializēto programmatūru WorkingModel, ADAMS/View mašīnu un mehānismu dinamikas modelēšanai, kā arī izvēlēties perspektīvāko no pieejamās komerciālās programmatūras un tajās realizētajām metodēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprast jēdzienu par skaitlisko risinājumu kļūdu avotiem un stabilitāti - Atbilstoši jautājumi eksāmenā 2. Pārzināt galvenās funkciju interpolācijas un aproksimācijas metodes - Atbilstoši jautājumi eksāmenā 3. Pārzināt lineāro algebrisko sistēmu tiešās un iteratīvās risināšanas metodes - Atbilstoši jautājumi eksāmenā 4. Orientēties lineāro sistēmu modālajā analīzē - Atbilstoši jautājumi praktiskajos darbos. 5. Pārzināt galvenās funkciju skaitliskās integrēšanas un diferencēšanas metodes - Atbilstoši jautājumi eksāmenā. 6. Pārzināt galvenās parasto dif. vienādojumu risināšanas metodes - Atbilstoši jautājumi praktiskajos darbos. 7.Izprast dif. Vienādojumu skaitliskās integrēšanas metožu stabilitātes jēdzienu - Atbilstoši jautājumi eksāmenā. 8. Spēt lietot universālo skaitliskās matemātikas programmatūru - Atbilstoši jautājumi praktiskajos darbos. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atkārtojuma testi - 10%
Praktiskais darbs - 50% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, Teorētiskā mehānika, Datorizētā mehānisko sistēmu analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|