Kods | BM0780 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tehniskā dizaina pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Geriņa-Ancāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss dod pamatzināšanas pareizu dizaina, ergonomikas un tehnisko zinātņu pielietojumu konceptuāla produkta izstrādāšanā vai esoša produkta uzlabošanā. Dod priekšstatu un pamatzināšanas par produktu izstrādes galvenajiem etapiem, to secīgu gaitu no idejas rašanās vai problēmas apzināšanās līdz izstrādājuma konceptuālai projektēšanai, ietverot starpposmus, kas balstīti uz patērētāju vajadzību apzināšanu.. Sniedz ieskatu Latvijas un citu valstu dizaina politikas mērķos, labo piemēru - dizainparaugu demonstrējums.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas industriālu un individuālu produktu izstrādē, dodot ieskatu estētikas, formveides, krāsu un materiālu izvēles pamatnosacījumos, kā arī iepazīstināt ar inovāciju līmeņiem produkta radīšanas vai pilnveides procesā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt studentus ar svarīgākajiem produkta izstrādes posmiem jeb dizaina procesu. 2. Veicināt līdzšinējās projektēšanas prasmes papildināt ar estētikas, formveides, materiālu un ergonomiskas zināšanām, balstoties uz problēmas identificēšanu un apzināšanu, kas ļauj tās pielietot konceptuāla produkta izstrādē vai esoša produkta pilnveidē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj analizēt produkta estētiskos un funkcionālos parametrus.
- Pārbaudes veids: pārbaudes darbs, praktiskie darbi, izpētes darba prezentācija.
Kritēriji: spēj analizēt un izmantot dažādus literatūras avotus, diskusijā pamato savu viedokli. Pārzina produkta dizaina galvenos kritērijus un izstrādes etapus. - Pārbaudes veids: pārbaudes darbs, noslēguma praktiskais darbs, noslēguma darba prezentācija. Kritēriji: spēj noteikt un analizēt izstrādājuma galvenos kritērijus un produkta izstrādes etapus, diskusijā pamato savu viedokli. Spēj radīt konceptuālus risinājumus. - Pārbaudes veids: noslēguma praktiskais darbs. Kritēriji: prot piedāvāt konceptuālus risinājumus problēmsituācijai. Pārzina un izprot tehniskā dizaina galvenos pamatnosacījumus. - Pārbaudes veids: noslēguma praktiskais darbs, darba prezentācija, eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt izstrādājumu pēc to vajadzību un uzbūves kritērijiem, dod risinājumus problēmsituācijām, piedāvā konceptuālu izstrādājuma risinājumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbi, praktiskie darbi, izpētes darbi - 20%
Noslēguma praktiskais darbs, darba prezentācija - 40% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skicēšanas, rasēšanas un konstruēšanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|