Kods | BM0772 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vibrotehnika un vibromašīnas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sabīne Upnere, Jānis Vība, Vitālijs Beresņevičs, Olga Kononova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst vibrotehnikas un vibromašīnu aprēķiniem izmantojamās metodes un to praktisku lietošanu sistēmu uzvedības prognozēšanai, izmantojot digitālos rīkus (Ansys, Python, JupiterLab). Skaitļošanas resursu ietilpīgu problēmu risināšanai studējošie apgūst paralēlās progrmmēšanas pamatus un augstas veiktspējas skaitļošanas klastera izmantošanu. Studiju kurss ir pielāgots kombinēto studiju metodikai, un ietver asinhronas un sinhronas studiju aktivitātes, kā arī nepieciešamos atbalsta materiālus studiju asinhronām aktivitātēm. Studējošie apgūst Eiropas iedzīvotāju digitālās kompetences ietvaram (DigComp) atbilstošas 7. līmeņa digitālās prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nostiprināt un pilnveidot studējošo izpratni par vibrotehnikā un vibromašīnās lietojamām matemātiskām sakarībām, iemācīt paralēlās programmēšanas pamatus un veidus, kā tos izmantot vibrāciju analīzē, kā arī attīstīt iemaņas vibrotehnikas problēmu risināšanā, lietojot datorprogrammas un atvērta tipa (open ended) laboratorijas darbu. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt analizēt kinemātikas un dinamikas fundamentālās sakarības vibrotehnikā, lai definētu problēmas matemātisko modeli; - attīstīt prasmes lietot paralēlo programmēšanu vibrotehnikas sistēmu efektīvai modelēšanai un izpētīt priekšrocības, ko sniedz skaitļošanas uzdevumu paralelizācija, lai efektīvi izmantotu pieejamos resursus; - iemācīt modelēt rotējošu sistēmu uzvedību, lietojot gan galīgo elementu, gan skaitliskās plūsmas mehānikas metodes un augstas veiktspējas skaitļošanas klasteri, un izmantot paralēlo programmēšanu rezultātu apstrādē, lai attīstītu sarežģītu, nestandarta uzdevumu risināšanas kompetences; - iemācīt atvērtā tipa laboratorijas darbā izveidot mēriekārtu, ar kuras palīdzību var noteikt sistēmu raksturīgās frekvences, apstrādāt iegūtos rezultātus, lietojot paralēlo programmēšanu un salīdzināt iegūtos rezultātus ar teoriju un literatūras datiem, lai veicinātu teorētisko zināšanu sasaisti ar praktisko pielietojumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj raksturot kinemātikas un dinamikas fundamentālās sakarības vibrotehnikā. - Atbilstoši testa jautājumi, pārbaudes darbi. Spēj izmantot MPI un optimālu procesora kodolu skaitu. - Atbilstoši testa jautājumi, pārbaudes darbi. Spēj izvērtēt iegūtos skaitliskos un eksperimentālos rezultātus, salīdzinot ar teoriju un/vai literatūru. - Atbilstoši testa jautājumi, laboratorijas darbs. Spēj radīt rotējošas sistēmas ar 3-4 mainīgiem parametriem skaitlisku modeli un veic tā simulāciju, lietojot augstas veiktspējas skaitļošanas klasteri un integrējot paralēlo programmēšanu rezultātu apstrādē, lai piedāvātu risinājumus sistēmas veiktspējas uzlabošanai (DigComp 7.līmenis). - Modelēšanas uzdevums, atbilstoši jautājumi eksāmenā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testi un pārbaudes darbi - 30%
Modelēšanas uzdevums un laboratorijas darbs - 50% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, ģeometrija, mehānika, fizika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|