Kods | DA2202 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Jauno materiālu fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Artis Linarts, Māris Knite, Santa Rekšņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā iespējams gūt uz augstskolas matemātikas, fizikas, ķīmijas un kvantu fizikas zināšanām balstītu izpratni par tā saukto jauno materiālu neparastām un interesantām īpašībām un šo īpašību saistību ar konkrētā materiāla struktūru dažādos līmeņos. Aplūkoti konkrēti perspektīvie inženiermateriāli: funkcionālie gradienta materiāli; nanostruktūras/nanofāzes/nanokompozītu materiāli; fotoniskie un elektrooptiskie materiāli; atmiņas materiāli; viedie materiāli; augsttemperatūras supravadītāji. Diskutēta jauno materiālu iespējamā pielietošana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt ieskatu tā saukto jauno materiālu veidos, to iegūšanas tehnoloģijās, un to struktūras īpatnībās un īpašībās. Studiju kursa uzdevumi ir izskaidrot jauno materiālu struktūru saistību ar fizikālajām īpašībām; pamatot dažādu inovatīvo materiālu pielietošanas iespējas; padziļināt zināšanas par vielas un fizikālo lauku mijiedarbību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj klasificēt tā sauktos jaunos materiālus pēc dažādiem kritērijiem: uzbūves, iegūšanas veida, īpašībām. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, referātu prezentēšana praktiskajās nodarbībās, rakstisks eksāmens.
Kritēriji: spēj brīvi orientēties dažāda veida
jaunajos materiālos. Spēj analizēt konkrētu jauno materiālu fizikālās īpašības sasaistē ar materiāla struktūru, pamatojoties uz fizikas un ķīmijas teorētiskajām nostādnēm. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, referātu prezentēšana praktiskajās nodarbībās, laboratorijas darbu atskaites, rakstisks eksāmens. Kritēriji: spēj kvalitatīvi un kvantitatīvi noteikt fizikālo īpašību parametrus. Spēj analizēt dažādu jauno materiālu fizikālās ieguves metodes, kā arī novērtēt to pielietojamību. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, laboratorijas darbu atskaites, rakstisks eksāmens. Kritēriji: spēj konkrēti noteikt, kādas fizikālās īpašības būs dotās struktūras jaunajiem materiāliem. Spēj pamatot konkrēta jaunā materiāla izvēli/atbilstību izvirzītajam praktiskajam pielietojumam. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, laboratorijas darbu atskaites, rakstisks eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Referātu prezentācija - 15%
Kontroldarbi - 15% Laboratorijas darbu atskaites - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, fizika un vispārīgā ķīmija bakalaura studiju līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|