Kods | DA0325 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Polimēru materiālu novecošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Remo Merijs-Meri, Mārcis Dzenis, Agnese Ābele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss dod padziļinātu izpratni par polimērmateriālu novecošanas procesiem. Studējošais iegūs zināšanas un praktiskas iemaņas novērtēt dažādu polimēru novecošanu pēc struktūras rādītāju izmaiņām un ārējām pazīmēm, gūs priekšstatu par novecošanas procesu ierobežošanu. Studiju process vērsts uz studenta kompetences paaugstināšanu polimēru materiālu novecošanas jomā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: radīt padziļinātu izpratni par polimēru materiālu, polimērkompozītu, polimērpārklājumu un izstrādājumu novecošanu dabīgos un mākslīgi veidotos apstākļos, nodrošināt spēju izprast novecošanas procesa cēloņus un mehānismu. Uzdevumi: nostiprināt studenta teorētiskās zināšanas un prasmes polimēru materiālu novecošanas procesu raksturošanā un novērtēšanā, vairojot kompetenci par polimērmateriālu novecošanu un tās novēršanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot polimērmateriālu novecošanas procesus, pārzina novecošanu raksturojošos polimērmateriālu, polimērkompozītu un pārklājumu īpašību rādītājus. - Pārbaudes forma: eksāmens, individuālais darbs.
Kritēriji: students spēj teorētiski raksturot polimērmateriālu novecošanas procesus, pamatojoties uz struktūras un ķīmisko īpašību izmaiņām, orientējas novecošanas procesa kontroles metodēs. Prot izmantot novecošanas procesa simulēšanas metodes, tehnoloģiskos risinājumus novecošanas procesu samazināšanai. - Pārbaudes forma: individuālais darbs. Kritēriji: students pārzina un prot izmantot atbilstošas dabiskās un/vai paātrinātas novecināšanas metodes, Prot izmantot tehnoloģiskos risinājumus novecošanas procesu samazināšanai. - Pārbaudes forma: individuālais darbs. Kritēriji: students pāarzina un prot izmantot tehnoloģiskos risinājumus materiālu novecošanas procesu samazināšanai. Ir kompetents novecojušo materiālu tehniskajā ekspertīzē, spēj ieteikt tehniskus risinājumus novecošanas procesa samazināšanai. - Pārbaudes forma: eksāmens, individuālais darbs. Kritēriji: students spēj pamatoti rekomendēt metodes un vecošanas procesa parametrus paātrinātai polimērmateriālu novecināšanai, spēj izvērtēt izvēlēto tehnisko līdzekļu efektivitāti novecošanas procesa samazināšanai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Individuālais izpētes darbs par konkrētu polimērmateriālu novecošanu - 40% Individuālā izpētes darba prezentācija - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par polimēru materiāliem, kompozītmateriāliem, to pārstrādes tehnoloģijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|