Kods | DA0322 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Polimēru materiālu reciklēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Remo Merijs-Meri, Agnese Ābele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par polimērmateriālu dzīves ciklu un ilgtspējīgas izmantošanas principiem. Studējošais iegūs zināšanas par nolietoto polimērmateriālu otrreizējās izmantošanas iespējām. Studiju process vērsts uz studenta patstāvīgā darba veicināšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: dot studentam padziļinātu izpratni par polimērmateriālu dzīves ciklu un ilgtspējīgu nolietoto polimērmateriālu apsaimniekošanu. Uzdevumi: nostiprināt studenta zināšanas par nolietoto polimēru materiālu ģenerēšanos, apsaimniekošanu un otrreizēju izmantošanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot polimērmateriālu ilgtspējīgas apsaimniekošanas nozīmi, pārzina nolietoto polimērmateriālu otrreizējās pārstrādes metožu dažādību atkarībā no polimēra fizikālās un ķīmiskās dabas. - Pārbaudes forma: eksāmens, individuālais darbs.
Kritēriji: students spēj pamatot dažādu nolietoto polimērmateriālu tipu otrreizējās pārstrādes tehnisko risinājumu izvēli atkarībā no polimēra ķīmiskās un fizikālās dabas globālo vides problēmu kontekstā. Spēj izvēlēties un prot izmantot piemērotus tehniskos līdzekļus dažādu nolietoto polimērmateriālu tipu otrreizējai pārstrādei. - Pārbaudes forma: eksāmens, individuālais darbs. Kritēriji: students spēj pamatot izmantoto otrreizējās pārstrādes tehnoloģiskos parametrus izvēli nolietoto polimēru materiālu utilizācijā. Ir kompetents nolietoto polimērmateriālu otrreizējās pārstrādes procesa tehniskajā uzraudzībā un kontrolē. - Pārbaudes forma: eksāmens, individuālais darbs. Kritēriji: students spēj analizēt polimērmateriālu otrreizējās pārstrādes procesa efektivitāti atkarībā no izmantotajiem tehniskajiem līdzekļiem, procesa tehnoloģiskajiem parametriem, kā arī ekonomiskās racionalitātes. Ir kompetents raksturot nolietoto polimērmateriālu struktūru un īpašības, lai izvēlētos piemērotāko pārstrādes metodi. - Pārbaudes forma: eksāmens, individuālais darbs. Kritēriji: students pārzina un spēj izmantot struktūras un funkcionālo īpašību noteikšanas metodes, lai vispusīgi raksturotu nolietotos polimērmateriālus un izvēlētos atbilstošu pārstrādes metodi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Individuālais darbs par polimērmateriālu otrreizējo pārstrādi (literatūras analīze) - 15% Individuālais darbs par polimērmateriālu otrreizējo pārstrādi (eksperimentāls darbs) - 35% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par polimēru materiāliem, kompozītmateriāliem, to pārstrādes tehnoloģijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|