Kods | DA0319 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modernās materiālu tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Līga Orlova, Sergejs Gaidukovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studējošais iegūst padziļinātas zināšanas par modernām materiālu tehnoloģijām. Studiju kursa ietvaros studējošais attīstīs spēju izvēlēties metālu, polimēru un kompozītu materiālu, neorganisko un nanomateriālu tehnoloģijas ieguves tehnoloģijas, aprakstīt pārstrādes metodes un izvērtēt to pielietojumu konkrētā produkta ražošanas un ekspluatācijas prasībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir attīstīt padziļinātas zināšanas par dažādu materiālu ieguves tehnoloģijām un pielietojumu. Kursa uzdevumi ir attīstīt sekojošās iemaņas – izveidot materiālzinātnisko domāšanas veidu, saistot to ar materiālu tehnoloģiju un materiālu inženieriju, spēt novērtēt materiālu ražošanas metožu pielietojumu produkta ražošanā, kā arī aprakstīt produkta pagatavošanu, izvēloties piemērotāko materiāla ieguves tehnoloģiju; veidot kompetenci patstāvīgi analizēt literatūru par jauno materiālu tehnoloģiju attīstības tendencēm, apkopot datus, izskaidrot un izdarīt secinājumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties mūsdienu materiālu tehnoloģijās un spēj pamatot to ierobežojumus un izmantošanas jomas. - Pārbaudes forma: kontroldarbi.
Kritēriji: students spēj paskaidrot dažādās mūsdienu materiālu tehnoloģijas. Prot izskaidrot to priekšrocības un izmantošanas ierobežojumus, izmantošanas jomas. Spēj orientēties zinātniskajā literatūrā par mūsdienu materiālu tehnoloģijām. Prot raksturot nepieciešamās iekārtas un ar šīm tehnoloģijām iegūto materiālu struktūras īpatnības un īpašības. - Pārbaudes veids: mājas darbi. Kritēriji: students spēj pamatot prasības mūsdienu materiālu tehnoloģijām un raksturot tajās izmantotās iekārtas un iegūto materiālu struktūru un īpašības. Spēj izvēlēties materiālu ražošanas tehnoloģiju noteikta izstrādājuma ieguvei, izmantojot zinātniskajā literatūrā atrodamās ziņas. Spēj kritiski analizēt jaunāko tehnoloģiju un atklājumu risinājumus. - Pārbaudes veids: individuāla uzdevuma prezentācija. Kritēriji: students prot pamatot dažādu materiālu iegūšanas tehnoloģiju izvēli atkarībā no izmantošanas jomas.Spēj apkopot un izskaidrot iegūtos literatūras pētniecības rezultātus prezentācijā. Pārzina un izprot mūsdienu materiālu tehnoloģijas un izvēlētās apakšnozares jaunākos un aktuālākos atklājumus un attīstības tendences. - Pārbaudes veids: eksāmens. Kritēriji: students prot pamatot dažādu materiālu iegūšanas tehnoloģiju izvēli atkarībā no izmantošanas jomas. Pārzina ar dažādām tehnoloģijām iegūto materiālu izmantošanas jomas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Mājas darbi, uzdevumi - 30% Kontroldarbi - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas polimēru materiālzinātnē, ķīmijā un tehnoloģijā bakalaura līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|