Kods | DA0310 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Silikātu ķīmija un fizikālā ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inna Juhņeviča, Gundars Mežinskis, Līga Orlova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par dažādu silikātu sistēmu stāvokļa diagrammu izpēti, silikātu īpašību izpēti dažādos agregātstāvokļos. Studenti iegūst zināšanas par svarīgākajiem procesiem, kas notiek silikātu un citu ugunsizturīgu materiālu sintēzes laikā, it īpaši par šo procesu mehānismiem, kinētiku un uz to ietekmējošiem faktoriem. Studenti iegūst zināšanas par cietfāžu reakcijām, fāžu līdzsvara stāvokli un to nozīmi silikātu tehnoloģijā. Mācību darbs ir orientēts uz tādu zināšanu ieguvi, kas studējošajam ļautu brīvi orientēties un pareizi izvēlēties atbilstošus materiālus noteikta uzdevuma pildīšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir īstenot iegūtās teorētiskās zināšanas par jaunākajiem zinātniskajiem atklājumiem silikātu fizikālās ķīmijas jomā. Sniegt konkrētās zināšanas par termodinamikas likumiem un to pielietošanu ķīmiskajos procesos. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) ļaut studentam izprast silikātu savienojumu uzbūvi; 2) veidot priekšstatu par sistēmas stāvokļa diagrammu veidošanas un to analīzes principiem; 3) attīstīt spēju analizēt procesus, kas norit materiālu sintēzes laikā; 4) veidot izpratni par fizikālās ķīmijas nozīmi ķīmiskajos un tehnoloģiskajos procesos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot materiālu struktūras un īpašību kopsakarības. - Pārbaudes forma: tests 1.
Kritēriji: students izprot materiālu uzbūvi, struktūru un novirzes no ideāli sakārtota stāvokļa. Prot izvērtēt fizikālo un ķīmisko procesu iespējamību, pielietojot termodinamikas likumsakarību zināšanas. - Pārbaudes forma: tests 2. Kritēriji: students saprot un prot paskaidrot dažādu fizikālo un ķīmisko faktoru ietekmi uz cietfāžu reakciju mehānismu un to ietekmi uz gatavā produkta īpašībām. Prot patstāvīgi izmantot zināšanas un spēj piedāvāt racionālāko paņēmienu, atrisinot konkrētu problēmu ķīmiskā procesa jomā. - Pārbaudes forma: mājasdarbs. Kritēriji: students spēj izvēlēties un pamatot izejvielas un piedevas silikātu materiālu sintēzē. Spēj analizēt dažādu progresīvu tehnoloģiju ietekmi uz materiāla īpašībām. - Pārbaudes forma: kursa darbs. Kritēriji: students pārzina, izprot un, pamatojoties uz zinātnisko un mācību literatūru, izskaidro ar fizikālo ķīmiju saistītās likumsakarības. Prot izvērtēt produkta/izstrādājuma uzbūvi, īpašības, pielietojumu, sniegt alternatīvas problēmu risināšanas metodes. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi. Kritēriji: students pamato izejvielu izvēli produkta pagatavošanai un piedāvā alternatīvas izejvielas un tehnoloģijas. Prot izvērtēt produkta/izstrādājuma uzbūvi, īpašības, pielietojumu, sniegt alternatīvas. - Pārbaudes forma: eksāmens. Kritēriji: students spēj iegūtās zināšanas pielietot teorētisku uzdevumu risināšanā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība nodarbībās - 5%
Tests 1 - 10% Tests 2 - 10% Mājasdarbs - 10% Kursa darbs - 15% Laboratorijas darbi - 15% Eksāmens - 35% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura līmeņa zināšanas fizikālajā ķīmijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|