Kods | DA0294 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Cietvielu fizika un ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inna Juhņeviča, Gundars Mežinskis, Līga Orlova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par cietvielu veidošanas principiem un kontroles iespējām, kristālisko struktūru simetriju, kristalogrāfijas un kristālķīmijas pamatjēdzieniem, sakarībām starp cietvielu struktūru un fizikālajām īpašībām, defektiem un reaģētspēju. Studenti iegūst zināšanas par cietvielu elektronu struktūru, kā arī metālu, dielektriķu un pusvadītāju zonu struktūru. Mācību darbs ir orientēts uz tādu zināšanu ieguvi, kas studējošajam ļautu brīvi orientēties un izvēlēties atbilstošus materiālus noteikta uzdevuma pildīšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt izpratni par cietvielu jautājumiem. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas par cietu vielu struktūru un īpašībām atkarībā no ķīmiskās saites veida, kristāliskā režģa defektiem un vielas elektronu uzbūves; 2) pilnveidot zināšanas par cietvielu fizikas un ķīmijas teorētiskajiem jautājumiem saistībā ar praktiskiem uzdevumiem un risinājumiem; 3) attīstīt kritisko domāšanu materiālu analīzei - novērtēt, salīdzināt un pielietot jaunākās iegūšanas tendences cietvielu attīstībā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina dažādu faktoru ietekmi uz cietvielu sintēzi un struktūru. Pārzina cietvielu fizikālās īpašības. - Pārbaudes forma: tests 1.
Kritēriji: students izskaidro dažādu defektu ietekmi uz cietvielu īpašībām un analizē dažādu izejmateriālu, metožu un iekārtu pielietojumu. Spēj patstāvīgi izmanto zināšanas un spēj formulēt jauna cietvielu produkta sastāvu un pielietojumu. - Pārbaudes forma: mājasdarbs. Kritēriji: students pamato un izskaidro izvēlētās izejvielas un piedevas cietvielas sintēzei. Spēj kritiski novērtēt cietvielu vispārīgās īpašības un konkrēto materiālu noderību konkrētiem mērķiem. - Pārbaudes forma: tests 2. Kritēriji: students orientējas dažādās ar cietvielu fiziku un ķīmiju saistītās likumsakarībās, tās izskaidro, balstoties uz zinātnisko literatūru, spēj izskaidrot un pamatot cietvielas izvēli. Orientējas cietvielu iegūšanas un uzlabošanas metodēs un to reaģētspējā. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi. Kritēriji: students izprot un spēj izskaidrot dažādu fizikāli ķīmisko faktoru ietekmi uz izejvielu reaģētspēju un to tālāko ietekmi uz gatavā produkta īpašībām. Prot prognozēt doto struktūru pielietojamību, spēj modelēt cietvielu struktūru pielietojumam silikātu ķīmijā un tehnoloģijā. - Pārbaudes forma: eksāmens. Kritēriji: students sniedz reakciju piemērus un atrisina uzdevumus par attiecīgo cietvielu iegūšanu, reakcijām un pielietojumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība nodarbībās - 10%
Tests 1 - 10% Tests 2 - 10% Mājasdarbs - 20% Laboratorijas darbi - 10% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura līmeņa zināšanas neorganiskajā ķīmijā un fizikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|