Kods | DA3230 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bioķīmijas izmeklētas nodaļas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Novosjolova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu interesi par aktuālajām bioķīmijas un molekulārās bioloģijas problēmām. Studējošais iegūst zināšanas par proteīnu struktūras organizāciju, molekulāriem šaperoniem, epiģenētiku, modernām gēnu tehnoloģijām, vīrusu uzbūvi, cilvēka imūnsistēmu, sasaistot tēmas ar medicīniskām problēmām. Mācību darbs orientēts uz zināšanu pielietošanu informācijas meklēšanā, zinātnisko publikāciju analīzē un pētījumu kritiskā izvērtēšanā, novērtējot to ietekmi uz sabiedrību un dabu.. Mācību darbs ir orientēts arī uz zināšanu iegūšanu tālmācības ceļā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi ir: 1. Iepazīstināt studentus ar jaunākajiem pētījumu virzieniem un sasniegumiem bioķīmijā un molekulārajā bioloģijā. Izvēlētas galvenokārt tās jomas, kurās pētījumi notiek arī Latvijas zinātniskajos institūtos un universitātēs. 2. Ieinteresēt studentus lai tie turpinātu sekot līdzi jaunākajiem atklājumiem un pētījumu metodēm, lasot zinātniskos žurnālus bioķīmijas un medicīnas nozarēs. Studiju kursa uzdevums ir sniegt pamatzināšanas attiecīgajās tēmās, lai uz šo zināšanu pamata attīstītu prasmes meklēt un atrast jaunāko zinātnisko informāciju par noteikto tēmu, un, pildot patstāvīgos darbus, iegūtu prasmi analizēt zinātniskās publikācijas, sākot ar pētījuma ideju, izmantoto metodiku un iegūtajiem rezultātiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students izprot proteīnu struktūras organizācijas līmeņus, izprot proteīnu pareizas salocīšanās nozīmi, šaperonu lomu, izprot epiģenētikas procesus un zina to trīs galvenos mehānismus. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs Nr.1, individuālā uzdevuma prezentācija, eksāmens.
Kritēriji: students prot atškirt un izskaidrot proteīnu struktūras organizācijas līmeņus un pārzin galvenus mehānismus epiģenētikas procesos. Students zina cilvēka genoma uzbūvi, orientējas jaunākajos atklājumos gēnu tehnoloģiju jomā, izprot principus gēnu regulēšanai. Spēj kritiski vērtēt eksperimentus saskaņā ar zinātniskās ētikas principiem, izprot vīrusu dabu. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs Nr.2, individuālā uzdevuma prezentācija, eksāmens. Kritēriji: students prot izskaidrot cilvēka genoma uzbūves principus un gēnu regulēšanas metodes. Izprot vīrusu darbības principus. Students izprot organisma imūnsistēmas darbības principus, spēj atšķirt iedzimtās un iegūtās imūnsistēmas komponentus, izprot monoklonālo antivielu nozīmi, students zina galvenos principus cilmes šūnu iegūšanai un izmantošanai. - Pārbaudes veidi: individuālā uzdevuma prezentācija, eksāmens. Kritēriji: students prot izskadrot organisma imūnsistēmas darbības principus un pārzin cilmes šūnu iegūšanas un izmantošanas principus. Students zina izplatītāko neorganisko jonu lomu bioloģiskajos procesos šūnas un visa organisma līmenī, izprot izplatītāko metaloenzīmu katalizēto reakciju mehānismus. - Pārbaudes veidi: individuālā uzdevuma prezentācija, eksāmens. Kritēriji: students prot izskaidrot notiekošus bioloģiskus procesus organismā, kuru norisei ir nepieciešami neorganiski joni. Pārzin izplatītako metaloenzīmu darbību. Prot atrast informāciju par vienu no kursā apskatītajām tēmām, to apkopot un analizēt, sagatavot prezentāciju, diskutēt par pētījuma metodēm un rezultātiem. - Pārbaudes veidi: individuālā uzdevuma prezentācija seminārā, atbildes uz jautājumiem, diskusija. Kritēriji: students prot analizēt jaunu zinātnisku literatūru par aktuālām tendencēm bioķīmijas jomā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs Nr.1 - 20%
Kontroldarbs Nr.2 - 20% Individuālo uzdevumu prezentācija - 30% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas organiskajā ķīmijā un bioloģiskajā ķīmijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|