Kods | DA3234 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pārtikas ķīmija un analīzes metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Lazdoviča | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par pārtikas produktu galveno sastāvdaļu uzbūvi un ķīmisko mainību. Studējošais iegūst zināšanas par pārtikas produktu sastāvu, īpašībām un ķīmiskajām pārvērtībām, kuras notiek apstrādes, pārstrādes un uzglabāšanas laikā. Mācību darbs ir orientēts uz vispārīgu izpratni par pārtikas produktu īpašībām un to savstarpējo saderību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studenta prasmi izprast pārtikas produktu sastāvdaļu izmaiņas pārstrādes un uzglabāšanas laikā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt pamatzināšanas par pārtikas produktu sastāvu un pārtikas kvalitātes nodrošināšanu. 2. Attīstīt prasmi orientēties jautājumos par funkcionālo, ģenētiski modificēto pārtiku un pārtikas piedevu lietošanu mūsdienu pārtikas rūpniecībā balstoties uz iegūtajām teorētiskajām zināšanām. 3. Nostiprināt instrumentālo metožu pielietošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina lipīdu, olbaltumvielu un ogļhidrātu ķīmisko struktūru, to fizikālās īpašības un ķīmiskās reakcijas un pielietojumu pārtikas industrijā. Izprot ūdens funkciju pārtikas produktos. - Pārbaudes forma: kontroldarbs I, laboratorijas darbi, eksāmens.
Kritēriji: students orientējas pārtikas produktu sastāvā, spēj identificēt ar pārtikas produkta kvalitātes izmaiņu saistītās ķīmiskās reakcijas. Pārzina pārtikas piedevu, krāsvielu un aromātvielu lietošanu mūsdienu pārtikas industrijā. - Pārbaudes forma: kontroldarbs II, laboratorijas darbi, eksāmens. Kritēriji: students prot atpazīt drošās pārtikas piedevas, prot pielietot instrumentālās analīzes metodes pārtikas analīzē. Izprot funkcionālās un ģenētiski modificētās pārtikas lietošanu mūsdienu pārtikas industrijā. - Pārbaudes forma: kontroldarbs II, eksāmens. Kritēriji: students spēj izvērtēt funkcionālās un ģenētiski modificētās pārtikas lietošanas pozitīvo un negatīvo pusi. Pārzina pārtikas kontroles metodes. - Pārbaudes forma: individuālā darba prezentācija, eksāmens. Kritēriji: students izprot pārtikas kontroles lomu pārtikas produktu drošai lietošanai un uzglabāšanai. Izprot un spēj analizēt informāciju par aktuālām tēmām pārtikas ķīmijas jomā. - Pārbaudes forma: individuālā darba prezentācija, eksāmens. Kritēriji: students spēj piemērot no zinātniskās literatūras iegūtu informāciju diskusijās par aktualitātēm pārtikas ķīmijā. Izprot dažādu instrumentālo metožu izmantošanas iespējas pārtikas ķīmijā. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi. Kritēriji: students spēj izvēlēties nepieciešamo metodi un spēj interpretēt rezultātu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 30%
Laboratorijas darbi - 30% Individuālā darba prezentācija - 10% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas organiskajā, analītiskajā un fizikālajā ķīmijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|