Kods | DE0845 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mikroviļņu fotonikas ierīces un sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Xiaodan Pang, Vjačeslavs Bobrovs, Oskars Ozoliņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mikroviļņu fotonika ir jauna starpdisciplināra joma, kura apvieno mikroviļņu un fotoniskās tehnoloģijas. Mikroviļņu fotoniskās sistēmas ir izveidotas, lai īstenotu un atrisinātu noteiktas sakaru sistēmas funkcijas, kuras ir grūti sasniegt tikai ar mikroviļņu vai fotoniskām tehnoloģijām. Strauji attīstoties mobilajiem sakaru tīkliem, pārejot uz piekto paaudzi (5G) un nākotnē vēl augstāk, mikroviļņu fotoniskās tehnoloģijas kļūst arvien svarīgākas, lai savienotu šķiedru optiskās sistēmas ar radiofrekvenču sistēmām un panāktu nepārtraukto konverģenci. Paredzams, ka zināšanas par mikroviļņu fotonisko ierīču un sistēmu darbību, raksturojumu un optimizāciju nākotnē būs ļoti pieprasītas gan zinātniekiem, gan inženieriem. Studiju kursa ietvaros studenti iegūs zināšanas par mikroviļņu fotoniskajām ierīcēm, sistēmām un pielietojumiem, optiskās modulācijas metodēm, analogās un digitālās radio caur šķiedru pārraides tehnoloģijām, trokšņa un nelinearitātes avotiem, kā arī iespējamajiem milimetru viļņu un terahercu risinājumu pielietojumiem inženiertehniskā sakaru infrastruktūrā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par optoelektroniskajiem komponentiem, kas tiek izmantoti mikroviļņu fotoniskajās sistēmās, modulācijas paņēmieniem, trokšņiem un sistēmu nelineāriem traucējumiem, galvenajiem sistēmas parametriem un raksturojuma metodēm, kā arī to pielietojumiem platjoslas radio caur šķiedru pārraidē. Studiju kursa uzdevumi: • sniegt pamatzināšanas un pieredzi par mikroviļņu fotoniskajām sistēmām; • iemācīt izstrādāt un pielietot mikroviļņu fotoniskās sistēmas skaitliskos modeļus simulācijās; • nodrošināt studentiem priekšstatu eksperimentālajā laboratorijā par analogo radio caur šķiedru pārraidi; • attīstīt prasmes analizēt un raksturot analogās platjoslas radio caur šķiedru sistēmas turpmākai ieviešanai ātrdarbīgajā datu pārraidē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj kompetenti izskaidrot mikroviļņu fotonisko sistēmu optoelektronisko komponentu un ierīču darbības pamatprincipus un aprakstīt mikroviļņu fotonikas vispārējos pielietojumus. - Kontroldarbs, eksāmens. Spēj izveidot vienkāršus skaitliskus modeļus mikroviļņu fotoniskajiem komponentiem un tos iekļaut radio caur šķiedru simulācijas platformās. - Kontroldarbs, praktiskie darbi, eksāmens. Prot novērtēt trokšņu un nelineāro kropļojumu ietekmi uz signāliem analoga radio caur šķiedru pārraidē. - Praktiskie darbi, eksāmens. Spēj izstrādāt radio caur šķiedru sakaru sistēmu, novērtēt parametrus un veikt optimizāciju mācību-zinātniskā laboratorijā. Spēj izmantot dažāda veida modulācijas formātus atsevišķos pielietojumos, kā arī novērtēt izvēlētā modulācijas tipa veiktspēju sistēmas līmenī. - Kontroldarbs, praktiskie un laboratorijas darbi, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 30%
Praktiskie un laboratorijas darbi - 40% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elektrosakaru teorija, pārraides sistēmas, šķiedru optiskās pārraides sistēmas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|